خبرگزاری کار ایران

با وجود اعلام تحریم‌های اخیر علیه مسکو؛

چین بر ادامه روابط با روسیه تاکید کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۹۳

مقام‌های چین اعلام کردند که پکن به رغم تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه توسط غرب، روابط خود با مسکو را مانند سابق ادامه می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «وانگ یی» وزیرخارجه چین اعلام کرد که این کشور روابط اقتصادی و سیاسی خود را با روسیه به رغم تحریم‌های اعمال شده توسط اتحادیه اروپا و آمریکا درباره درگیری‌های اوکراین ادامه می‌دهند.

وانگ گفت: «همکاری عملی میان مسکو و پکن بر پایه نیازهای دوجانبه است و همواره به دنبال برد-برد هستیم و در این مسیر فرصت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد.»

وانگ افزود که همکاری و شراکت استراتژیک میان مسکو و پکن به منظور حفاظت از صلح و امنیت بین‌المللی باید مانند سابق ادامه پیدا کند.

روسیه اخیرا یا مشکلات اقتصادی بسیاری از جمله کاهش ارزش پول خود در برابر دلار و یورو و کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای جهانی رو‌به‌رو بوده است.

واشنگتن و کشورهای عضو اتحادیه اروپا اخیرا اشخاص حقیقی و شرکت‌های روسی دیگری را به اتهام حمایت نظامی مسکو از شبه‌نظامیان در شرق اوکراین به فهرست تحریم‌های خود اضافه کردند.

 «فیلیپ هاموند» وزیرخارجه انگلیس در تاریخ ۱۸ جولای گذشته از اتحادیه اروپا خواسته بود تا در صورت عدم رعایت مفاد آتش‌بس در اوکراین توسط روسیه، تحریم‌ها علیه این کشور را برای حداقل یک سال تمدید کند.

 «جان کری» وزیرخارجه آمریکا اخیرا گفت: «گام بعدی ‌که در روزهای آینده به آن می‌پردازیم، بستگی به اتفاق‌هایی دارد که در اوکراین و در چارچوب آتش‌بس مینسک رخ می‌دهد. نه تنها تحریم‌هایی را علیه اروپا اعمال می‌کنیم، بلکه تحریم‌های مکملی را نیز در نظر می‌گیریم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز