خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه:

30 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی در استان کرمانشاه راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۸۴

از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 30 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با ظرفیت فرآوری 227 هزار تن و اعتباری بالغ بر 313 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده که با راه اندازی این واحدها برای 249 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

به گزارش ایلنای کرمانشاه، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: با برنامه‌ریزی و حمایت جدی دولت جهت توسعه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و تامین امنیت غذایی کشور از ابتدای دولت یازدهم تاکنون 30 واحد صنایع تبدیلی کشاورزی با ظرفیت فرآوری 227 هزار تن و اعتباری بالغ بر 313 میلیارد ریال به مرحله بهره‌برداری رسیده که با راه اندازی این واحدها برای 249 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد شده است.

مهندس علی اشرف منصوری با بیان مطلب فوق افزود: در حال حاضر 100 واحد در استان در زمینه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی و با مجوز از سازمان جهاد کشاورزی مشغول فعالیت بوده که سالانه حدود  907هزار و 944 تن اعم از محصولات باغی، دامی، زراعی و شیلاتی را فرآوری می‌کنند که در مجموع 1288 نفر در این واحدها مشغول فعالیت می‌باشد.

وی تصریح کرد: ایجاد صنایع تبدیلی در روستاها، یکی از مهمترین بخش‌ها جهت ارتباط بین صنعت و کشاورزی بوده که علاوه بر کاهش بیکاری جمعیت روستایی (اعم از فصلی و دائمی) با استمرار در تولید و ایجاد ارزش افزوده راندمان تولید ارتقاء یافته و موجب توسعه مناطق روستایی شود.

منصوری در ادامه به توسعه  ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به پتانسیلی که در فرآوری محصولات کشاورزی در استان وجود دارد مدیریت صنایع تبدیلی کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی مجوز تاسیس 44 طرح جدید را با مجموع اعتبار 837 میلیارد ریال صادر کرده که با احداث این واحدها که عمدتاٌ در زیر بخش‌های کشاورزی مثل دام و طیور و زراعت فعالیت خواهند داشت به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان 396 هزار تن افزوده شده و برای 520 نفر نیز فرصت شغلی مستقیم ایجادخواهد شد.

وی همچنین به تشریح پروژه‌های در دست ساخت پرداخت و افزود: هم اکنون 46 پروژه‌ صنایع تبدیلی کشاورزی با پیشرفت فیزیکی بین 10الی 90 درصد در دست اجرا بوده که برای راه‌اندازی این پروژه‌ها مبلغ 707 میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با تخصیص این مبلغ و پس از تکمیل و راه‌اندازی به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی استان تا حدود 451 هزار تن دیگر افزوده خواهد شد.

منصوری در پایان گفت: راه‌اندازی ظرفیت راکد و همچنین بازسازی و نوسازی واحدهای صنایع تبدیلی استان به عنوان یک اولویت در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه و مدیریت صنایع تبدیلی کشاورزی قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز