خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر دفاع صورت گرفت :

رونمایی از موشک کروز سومار/ تحویل‌دهی موشک‌های دوربرد قدر و قیام

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۳۳

با حضور وزیر دفاع و فرمانده هوافضای سپاه، مراسم رونمایی و تحویل دهی موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل‌دهی موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام برگزار شد .

به گزارش ایلنا٬ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت٬ با حضور سردار سرتیپ حسین دهقان، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سردار سرتیپ امیر علی حاجی‌زاده فرمانده هوافضای سپاه، مراسم رونمایی و تحویل دهی موشک‌های کروز زمینی سومار و تحویل دهی انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد زمین به زمین قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه برگزار شد.

در این مراسم سردار دهقان طی سخنانی در جمع خبرنگاران با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در هوشمندسازی تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز نیروهای مسلح وارائه نسل جدیدی از سلاح‌های پیشرفته گفت: سامانه موشکی کروز، برد بلند زمینی سومار در همین راستا و به همت متخصصین سازمان صنایع هوافضای وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: طراحی و ساخت این سلاح که از فناوری‌های پیچیده و نوین در حوزه‌های ناوبری، پیشرانش و سازه برخوردار است، به همت دانشمندان و متخصصان جهادگر صنایع دفاعی طراحی و تولید شده و گامی بلند در ارتقاء توان دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

وزیر دفاع در ادامه در خصوص تحویل انبوه موشک‌های بالستیک دوربرد قدر و قیام به نیروی هوافضای سپاه گفت: موشک‌های تحویلی توانایی انهدام طیف متنوعی از اهداف را دارد و با توجه به قابلیت‌های تاکتیک پذیری بالا، ماندگاری طولانی در صحنه نبرد و رادار گریزی می‌تواند در هر شرایطی اهداف مورد نظر را منهدم کند.

وزیر دفاع با بیان اینکه کلیه این موشک‌ها با همت و تلاش متخصصان زبده و کارآمد سازمان صنایع هوافضا طراحی و ساخته شده است تصریح کرد: بی‌شک این دستاوردهای مهم که ناشی از رویکرد تحقیق، نوآوری، توسعه وتولید بر مبنای نیاز نیروهای مسلح صورت گرفته، ضمن توانمند سازی نیروهای مسلح، گام موثری در جهت افزایش قدرت دفاعی و بازدارندگی موثر محسوب می‌گردد.

وزیر دفاع در ادامه گفت: جمهوری اسلامی ایران به حکم عقل و منطق روز به روز به توان دفاعی خود برای تامین امنیت ملی و دفاع از منافع ملی می‌افزاید و در این مسیر نیز از کسی اجازه نمی‌گیرد.

وزیر دفاع با قدردانی از تلاش و مدیریت جهادی فرزندان رشید ملت ایران در صنایع مختلف وزارت دفاع به ویژه سازمان صنایع هوافضای این وزارتخانه، این دستاوردهای بزرگ را به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت شریف ایران تبریک گفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز