خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی:

۶۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۷۲۵

مدیر کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی گفت: دو میلیون و ۲۳۵ هزار نفر از جمعیت این استان معادل ۶۰ درصد جمعیت چهار میلیون نفری آن از مزایای بیمه سلامت برخوردار هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا وحید مجیدی امروز در گفتگو خبرنگاران اظهار داشت: صندوق‌های تحت پوشش این سازمان شامل کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، ایرانیان و سایر اقشار جامعه هستند.

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و۳۵۱ هزار نفر را بیمه شدگان روستایی و عشایر استان تشکیل می‌دهند.

مجیدی خاطرنشان کرد: از اول مهر ماه امسال بیمه شدگان شهری شش درصد و بیمه شدگان روستایی فقط سه درصد هزینه‌های درمان در بیمارستان‌های دولتی و دانشگاهی را پرداخت می‌کنند.

وی تعداد ثبت نام کنندگان برای دریافت دفترچه درمان در استان آذربایجان شرقی را ۴۹۱ هزار نفر ازسال گذشته تاکنون عنوان کرد و گفت: در این مدت ۴۳۰ هزار دفترچه صادر شده که از این نظر رتبه شش کشور را داریم.

مجیدی تعداد موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد این بیمه در استان را دو هزار و ۴۶۰ موسسه ذکر کرد و افزود: ۴۵۰ داروخانه، ۱۱۵ آزمایشگاه، ۷۰ مرکز پرتو پزشکی، ۶۷ مرکز توان بخشی، ۹۷ درمانگاه عمومی، یک هزار و ۵۸۸ نفر پزشک، و تمام شبکه‌های بهداشتی درمانی، درمانگاه‌های تخصصی، مراکز جراحی محدود و بیمارستان‌های استان طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی هستند.

وی توجه به موضوع سلامت عمومی و توسعه بیمه همگانی را از اولویت‌های دولت تدبیر و امید عنوان کرد و گفت: پرداخت هزینه‌های درمان موسسه‌ها از اولویت‌های دولت است که امسال ۲ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال به این موسسات پرداخت شده است.

مجیدی تعداد بیماران خاص تحت پوشش در استان را ۲ هزار و ۸۹۰ بیمار‌ام اس، هموفیلی، دیالیز، پیوند کلیه و تالاسمی ذکر کرد و افزود: از ابتدای سال تاکنون ۱۷۴ میلیارد ریال برای درمان این بیماران هزینه شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز