خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون شوراهای مجلس به ایلنا خبر داد:

توجه به‌ نظرات دولت در اصلاح قانون احزاب/ ارائه نظر ۳۰ حزب به کمیسیون

رییس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، با تأکید بر اینکه طرح اصلاح قانون احزاب در نیمه راه نهایی شدن است، گفت: در این طرح به نظرات احزاب، نمایندگان مجلس و دولت اهتمام جدی شده است.

امیر خجسته در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، از تصویب ۱۲ ماده از ۲۴ ماده طرح اصلاح قانون احزاب خبر داد و تصریح کرد: هم اکنون ادامه رسیدگی به این طرح برای تأمین نظر و بررسی پیشنهادات دولت در دستور کار کمیسیون قرار دارد.

نماینده مردم همدان، کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند کار بر روی طرح اصلاح قانون احزاب، ادامه داد: هم اکنون تعدادی از نمایندگان نیز برخی نظرات خود را در زمینه این طرح به کمسیون ارائه داده‌اند و به نظر می‌رسد، با توجه جامعیت بوجود آمده، این طرح با استقبال نمایدگان در صحن علنی مواجه و رأی بالایی را به خود اختصاص دهد.

در ادامه افزود: برای طرح اصلاح قانون احزاب تاکنون نمایندگان بیش از ۳۰ حزب نظرات خود را به کمیسیون ارائه داده‌اند و کمیسیون شورا‌ها بطور مستمر نظرات احزاب فعال را در این زمینه خواستار می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسات اصلاح طلب نیز حضور داشته‌اند یا خیر، گفت: لیست احزاب مورد مشورت قرار گرفته در کمیسیون شورا‌ها وجود دارد که در صورت لزوم منتشر خواهد شد.

کد خبر : ۲۵۸۶۸۶