خبرگزاری کار ایران

غرویان در گفت‌وگو با ایلنا:

فقدان مهدوی‌کنی زمینه افزایش تحرک تندروها را فراهم کرده است

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: تعابیر سبک عده‌ای افراطی علیه آیت‌الله هاشمی نمی‌تواند خللی در جایگاه ایشان ایجاد کند.

حجت‌الاسلام محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به انتخاب رئیس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: اهمیت مجلس خبرگان به جهت اهمیت مسئله رهبری در جمهوری اسلامی ایران است. بر همین اساس گرایش فکری حاکم بر خبرگان می‌تواند بر کشور تاثیرگذار باشد.

وی افزود: آیت‌الله هاشمی به دلیل مواضع فکری و نفوذ در معادلات سیاسی و شخصیت فراجناحی که دارد از جایگاه ویژه‌ای در خبرگان رهبری برخوردار است.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید کرد: جایگاه آیت‌الله هاشمی و اعتماد رهبری به وی و سابقه بیش از نیم قرن دوستی با ایشان و جایگاه آیت‌الله هاشمی نزد امام راحل در تاریخ ثبت شده و روشن است و هیچ گروهی نمی‌تواند این واقعیت تاریخی را انکار کند.

غرویان با بیان اینکه جناح افراطی مشی اعتدالی آیت‌الله هاشمی را هیچ‌گاه بر نمی‌تابد، گفت: افراطیون به خوبی می‌دانند آیت‌الله هاشمی در صحنه سیاسی تاثیرگذاری بسزایی بر جهت‌گیری‌ها دارد. همین موضوع حساسیت انتخاب رئیس مجلس خبرگان را بیشتر می‌کند٬ ضمن اینکه در این دوره فقدان آیت‌الله مهدوی‌کنی که مشی اعتدالی داشت، زمینه را برای تحرکات بیش‌تر تندروها فراهم کرده است.

وی یادآور شد: هیچ یک از ما فراموش نمی‌کنیم که تعبیر آیت‌الله مهدوی‌کنی در آغاز دوره ریاست خود بر مجلس خبرگان این بود که آیت‌الله هاشمی ریاست خبرگان را به او تفویض کرده است. اگر همه این تعابیر را کنار یکدیگر بگذاریم به خوبی متوجه جایگاه آیت‌الله هاشمی در مجلس خبرگان خواهیم شد.

غرویان در مورد تلاش جناح‌های سیاسی برای کسب کرسی ریاست مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان ایده‌ها و افکاری دارند٬ طبیعی است اگر تمایل داشته باشند، فضای مجلس خبرگان نیز با تفکرات آنها همخوانی داشته باشد. به هر حال هر جناح سیاسی آرمان و ایده خود را در یک شخصیت سیاسی متجلی می‌بیند.  

وی با اشاره به هجمه‌های روزهای اخیر علیه آیت‌الله هاشمی عنوان کرد: آیت‌الله هاشمی از ارکان نظام و انقلاب است. این جایگاهی نیست که تنها با سرمقاله عده‌ای تندرو تنزل پیدا کند.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه تعابیر افراطیون علیه آیت‌الله هاشمی تازگی ندارد، گفت: تعابیر سبک یک عده افراطی علیه آیت‌الله هاشمی نمی‌تواند خللی در جایگاه وی ایجاد کند. آیت‌الله هاشمی همواره فکر و ایده خود را در جامعه مطرح می‌کند٬ اما در مقابل این هجمه‌ها علیه ایشان٬ هیچ حرف حساب‌شده‌ای نمی‌بینیم. برای افرادی که سن و سالی از آنها گذشته و تاریخ مبارزات انقلاب را به خوبی به یاد دارند، شنیدن این حرف‌ها از زبان افراطیون حاصلی جز خنده نخواهد داشت.

وی افزود: تندروها باید حد خود را بشناسند. آیت‌الله هاشمی شخصیت معتمد امام و رهبری بوده و هست همچنان هم در خدمت نظام است. بنابراین انتقادها هم باید در حد خود باشد.   

کد خبر : ۲۵۸۵۶۰