خبرگزاری کار ایران

حبیبی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

خواست مردم در انتخابات ۹۲ در مجلس خبرگان بازتاب می‌یابد

کسانی که در مورد مجلس خبرگان تهمت می‌زند و خبرگان را جناحی می‌بینند٬ متوجه نتیجه کار نیستند زیرا سیاسی کردن فضای مجلس خبرگان٬ به زیان نظام است.

نجفقلی حبیبی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اهمیت مجلس خبرگان رهبری برای اصلاح‌طلبان گفت: یکی از مشخصه‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران این است که سران و مدیران٬ از سطر تا ذیل در یک سیستم دموکراتیک انتخاب می‌شوند.

رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری یکی از استوار‌ترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی است که‌ شان و جایگاهی در حد رهبری دارد و در قانون اساسی حتی وظایف مهمی همچون نظارت بر رهبری برای این مجلس پیش‌بینی شده است.

این فعال سیاسی تصریح کرد: با توجه به انتخابات سال ۹۲ مردم ثابت کردند در خیلی از موضوعات و رد‌ه‌ها به دنبال تغییراتی هستند و حتما این خواست در انتخابات مجلس خبرگان رهبری نیز بازتاب خواهد داشت.

حبیبی درباره هیاهو و جنجالی‌هایی که برخی نسبت به ریاست مجلس خبرگان مطرح می‌کنند، خاطرنشان کرد: جایگاه و شان مجلس خبرگان رهبری بسیار بالا‌تر از این سیاسی کاری و جناحی کردن‌هاست زیرا این رفتار در ‌‌‌نهایت به‌ شان رهبری و خبرگان آسیب می‌زند.

وی افزود: گاهی خود اعضای بزگوار مجلس خبرگان که جزء علما هستند چنین بحث‌های مطرح می‌کنند، که باید بدانند حریم و شان رهبری جناحی و سیاسی نیست و وارد این مباحث شدن باعث تنزل جایگاه خبرگان می‌شود.

این استاد دانشگاه گفت: همه اعضای مجلس خبرگان رهبری جزء بزرگان این کشور و نظام هستند. برخلاف این همه هیاهوهای سیاسی ایجاد شده، چگونه ممکن است این افراد باعث انحراف نظام شوند؟ همه باید بدانند مجلس خبرگان در جایگاه دعوا سیاسی نیست.

حبیبی در باره شخیصت آیت الله هاشمی رفسنجانی که این روز‌ها تندرو‌ها حمله‌های علیه ایشان انجام داده‌اند٬ گفت: آیت الله هاشمی همیشه همراه و همپای انقلاب بوده و به نظام خدمت کرده‌اند و امروز هم ریاست یکی از مهم‌ترین نهادهای انقلاب یعنی مجمع تشخیص مصلحت نظام را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: کسانی که اینگونه صحبت و تهمت می‌زند و خبرگان را جناحی می‌بینند٬ متوجه نتیجه کار نیستند زیرا سیاسی کردن فضای مجلس خبرگان به زیان نظام است.

کد خبر : ۲۵۸۳۵۸