خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در مراسم هشتادمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران:

دانشگاه علوم پزشکی تهران در محدوده جغرافیایی ایران محصور شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۰۷۹

وزیر بهداشت با تاکید براینکه دانشگاه تهران و علوم پزشکی باید مرزها را پشت سر گذارند و در صحنه‌های بین‌المللی حضور یابند٬‌ گفت:دانشگاه علوم پزشکی تهران در محدوده جغرافیایی ایران محصور شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قاضی زاده هاشمی در مراسم هشتادومین سالگرد تاسیس قانون دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه تهران سال 65 از یکدیگر جدا شدند و امیدوارم فرصتی ایجاد شودتا بتوان عالمانه در خصوص مفارغت و انتزاع این دو دانشگاه بدون تعصب نقد کنیم که آیا این انتظار به صلاح علم بوده یا خیر .

وی افزود: امیدوارم با توجه به اینکه سلامت یکی از اولویت های رییس جمهور به شمار می رود بتوانیم آموزش را به جایگاه واقعی خود بازگردانیم. آموزش یک بستر  و دانشگاه یک کالبد واحد است و این دو به شدت به یکدیگر نیازمندند.

هاشمی ادامه داد: در دانشگاه علوم پزشکی تهران افتخارات بسیار ارزشمندی حاصل شده به طوریکه در 12 سال پیش سهم دانشگاه در مقاله های بین المللی 62 مقاله بوده در حالی که هم اکنون به بیش از 2 هزار مقاله رسیده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تهران مورد اقبال بیش از 40 درصد شرکت کنندگان برتر برای دوره های پی اچ دی است اظهار داشت: از 100 نفر اول کنکور 70 نفر دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می‌کنند. دانشگاه آنقدر غنی است که در طول 10 سال گذشته همواره رتبه پژوهشی کشور را به خود اختصاص داده است .

وزیر بهدشت خاطرنشان کرد: امیدوارم این دو دانشگاه در کنار یکدیگر به واقع نماد علمی کشور باشند و دانش از اینجا به خارج مرزها تسری یابد. بارها به رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفته ام که نباید علوم پزشکی در محدودیت جغرافیایی ایران محصور شود و باید دانشگاه تهران و علوم پزشکی مرزها را پشت سر گذارند ودر صحنه های بین المللی حضور یابند.

وی با تاکید بر اینکه باید شعبات مختلفی از دانشگاه علوم پزشکی را دایر کنیم گفت: در عراق ، لبنان، آسیای میانه فرصت‌های زیادی برای این دو دانشگاه وجود دارد و آنها باید حداکثر استفاده در تامین منافع خود و ملت ببرند.

وی ادامه داد: حیف است که دانشگاه تهران کارهای چهل سال پیش را انجام دهد و انتظار این است که این دو دانشگاه به فعالیت های خاص بپردازند چرا که خروجی آنها بسیار حایز اهمیت است. امیدوارم دانش آموختگان آنقدر لیاقت داشته باشند که امور مردم را راهبری کنند.

وزیر بهداشت ادامه داد: ارزو داریم که حوزه و  دانشگاه در کنار یکدیگر در جهت منافع ملت تلاش کنند و قدم‌هایی موثرتری بردارند. با نگاهی به فعالیت 50 ساله گذشته حوزه متوجه می شویم که سرعت تغییر و تحولات در این محیط بیشتر از چیزی است که ما در دانشگاه‌ها می‌بینیم و امیدوارم این دو منبع دانش در کنار یکدیگر در جهت آسایش و آرامش ، عزت مردم کشور و دین اسلام از هیچ کوششی فرو گذار نباشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز