خبرگزاری کار ایران

مدیر برنامه‌های علیرضا قربانی:

کنسرت قربانی با دخالت انجمن اسلامی دانشگاه شهید بهشتی لغو شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۷۴

کنسرت علیرضا قربانی در دانشگاه شهید بهشتی، با وجود اینکه مجوزهای قانونی برای اجرا داشت، با دخالت انجمن اسلامی دانشگاه و بهانه‌تراشی‌های دانشگاه لغو شد.

علی رضوی(مدیر برنامه‌های علیرضا قربانی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره علت لغو کنسرت علیرضا قربانی گفت: مجوز این کنسرت در ابتدا برای هفته پیش بود اما به علت نزدیکی با کنسرت قبلی آقای قربانی، زمان کنسرت را به امروز موکول کردیم و مجوز آن را هم با هماهنگی معاونت فرهنگی دانشگاه دریافت کردیم. اگر مجوز ما برای هفته پیش بوده پس چرا دانشگاه همان هفته پیش لیست قطعات را برای بازبینی خواست؟ علت این بهانه‌تراشی‌ها چیست؟

او ادامه داد: عجیب است که آقای محمدمهدی طهرانچی گفتند این کنسرت برای اجرای امروز مجوز نداشته زیرا تمام مسائل ازسوی معاونت فرهنگی دانشگاه حل شده بود و بیشتر به نظر می‌رسد که انجمن اسلامی در لغو این کنسرت دخالت داشته است. همین امروز گروه‌های بسیاری در سراسر کشور کنسرت برگزار می‌کنند و مشکلاتی نظیر نزدیکی ایام فاطمیه بیشتر بهانه است.

رضوی با انتقاد از عملکرد دانشگاه شهید بهشتی اظهار داشت: برای برگزاری این کنسرت، دانشگاه بارها در روند دریافت مجوز سنگ‌اندازی کرد. در ابتدا گفتند که به علت اجرای مشترک آقای قربانی و رصاف الحمدانی در خارج از کشور مجوز داده نمی‌شود. سپس از ما لیست قطعات اجرایی را خواستند تا بازبینی شود. این کار بسیار توهین‌آمیز است زیرا این قطعات، پیشتر مجوز دریافت کردند و اساسا چه کسی در دانشگاه صلاحیت برسی آثار موسیقایی را دارد؟

وی افزود: به ما می‌گویند قطعات اجرایی باید غمگین باشد! چنین حرفی نشان از عدم آگاهی مسئولین این دانشگاه نسبت به موسیقی کلاسیک ایرانی دارد. کدام متخصصی در این دانشگاه سطح موسیقی، یا درست و غلط بودن یک اثر را مشخص می‌کند؟ 

مدیر برنامه‌های علیرضا قربانی درباره تاثیر لغو کنسرت قربانی در مشهد بر مشکلات ایجاد شده در دانشگاه شهید بهشتی، بیان کرد: به نظر می‌رسد لغو کنسرت ما در مشهد، درباره لغو این برنامه نیز بی‌تاثیر نبوده زیرا دانشگاه برای علت لغو کنسرت چناران نیز از ما توضیح خواست.

او در پایان گفت: متاسفانه با وجود درخواست ما مبنی بر ارسال متن مکتوب برای لغو این کنسرت، من تنها یک تماس از سوی معاونت فرهنگی دانشگاه مبنی بر لغو کنسرت آقای قربانی دریافت کردم.

این مطالب درحالی ازسوی مدیر برنامه‌های علیرضا قربانی گفته شد که رییس دانشگاه شهید بهشتی در گفت و گو با خبرگزاری مهر گفته است: علت لغو این کنسرت تقارن با ایام فاطمیه بوده است. دانشگاه مجوز این کنسرت را برای هفته گذشته صادر کرده بود و گفته بودیم در آن زمان بلامانع است اما آنها اعلام کردند هفته بعد آن را برگزار می‌کنند و ما نیز پس از برگزاری جلسه هیات نظارت اعلام کردیم که دو روز مانده به ایام فاطمیه کنسرت موسیقی برگزار نمی‌کنیم.

وی در گفتگوی خود تاکید کرده است: به هر حال پس از برگزاری جلسه هیات نظارت دانشگاه باتوجه به اینکه مجوز این کار ازسوی انجمن اسلامی درخواست شده بود؛ ما به مسئولان کنسرت اعلام کرده بودیم که مجوز مربوط به هفته قبل بوده است و پیش از این هم قید کرده بودیم که در این هفته مجوز داده نمی‌شود. 

رئیس دانشگاه شهیدبهشتی یادآور شده: ما با اصل برگزاری کنسرت در دانشگاه مشکلی نداشته‌ایم و پیش از این هم برنامه‌هایی از این دست در دانشگاه داشته‌ایم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز