خبرگزاری کار ایران

اعلام برنامه‌های فرهنگی ایام فاطمیه در عتبات عالیات

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۳۸

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه‌ رهبر معظم انقلاب گفت: در نوروز حدود ۴۰ هزار زایر در عتبات حضور خواهند داشت، بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی در این ایام متناسب با حضور زایران صورت گیرد .

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام حمید احمدی در جلسه شورای فرهنگی بعثه‌ رهبر معظم انقلاب در عراق، اظهار داشت: در نوروز حدود ۴۰ هزار زائر در عتبات حضور خواهند داشت، بنابراین باید فعالیت‌های فرهنگی در این ایام متناسب با حضور زایران صورت بگیرد و نسبت به برنامه‌ریزی در این مدت اهتمام جدی شود.

وی ابراز امیدواری کرد: همچون سنوات گذشته «موکب الامام رضا (علیه السلام) » به مدت سه شب در ایام فاطمیه با حضور زایران ایرانی برگزار شود که زمان برگزاری این مراسم یک ساعت بعد از نماز مغرب و عشاء مناسب خواهد بود.

حجت‌الاسلام احمدی تصریح کرد: مسابقات فرهنگی و ویژه برنامه‌های کودک و نوجوان از جمله برنامه‌های است که برای ایام نوروز و فاطمیه برای زائران تدارک دیدیم که امیدواریم با موفقیت این برنامه‌ها برگزار شود.

وی یادآور شد: همچنین برنامه‌های فرهنگی در ایام نوروز و فاطمیه در شهر نجف اشرف از سوی بعثه رهبر معظم انقلاب در صحن حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها با حضور زائران و مجاوران حرم علوی برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبر معظم انقلاب گفت: در این زمینه با عتبه علوی و سایر بخش‌های فرهنگی حرم مذاکراتی صورت گرفته و موافقت اولیه انجام شده است و سایر رایزنی‌ها نیز در روزهای آینده انجام خواهد گرفت که امیدواریم به خوبی برگزار شود.

وی یادآور شد: همچنین با رسانه ملی مذاکراتی صورت گرفته است تا این محافل معنوی به صورت زنده از کربلای معلی و نجف اشرف پخش شود تا سایر مردم ایران نیز در این محافل معنوی شریک شوند.

حجت‌الاسلام نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، نیز در خصوص برنامه‌های فرهنگی بعثه رهبری در عراق گفت: تمام تلاش‌مان را به کار خواهیم بست تا این محافل به بهترین شکل ممکن برگزار شود و امیدواریم که با همراهی و همکاری سایر بخش‌ها شاهد رشد و شکوفایی این برنامه‌ها باشیم.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز