خبرگزاری کار ایران

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار خبر داد:

ورود اوراق پاداش سهامداری به بورس از هفته آینده

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۲۹

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار از عرضه اوراق پاداش سهامداری طی هفته آینده خبر داد و گفت: این اوراق ۲ رگه یا ممتاز است که برای یک دوره حدودا یکساله بازدهی ۳۰درصدی را تضمین می‌کند.

به گزارش ایلنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، علی صحرایی اعلام کرد: برنامه ریزی‌های بورس به گونه‌ای است که این اوراق طی هفته آینده به بازار عرضه و اجرایی شود.

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار ادامه داد: صندوق‌های سرمایه گذاری که پرتفوی مشخصی را اعلام می‌کنند، بر اساس آن NAV سهامشان مشخص می‌شود. سپس در پرتفویی که در مرکز مالی به فروش می‌رسد، برای سهام دارانی که تا پایان فروردین ماه ۹۵ مالک این اوراق باشند، بازدهی ۳۰ درصدی تضمین می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر هم NAV بالا‌تر از بازدهی ۳۰درصد باشد، خود سهامداران اقدام به فروش در بازار می‌کنند. یعنی این اوراق یک اختیار فروش ضمنی را در خود دارد.

صحرایی درباره روش عرضه این اوراق توضیح داد: روش عرضه شرکت بورس به صورت ثبت دفتری است که ممکن است، بر اساس شرایط بازار محدودیت‌هایی نیز برای تقاضا ایجاد کند.

وی در رابطه با شباهت این اوراق با اوراق تبعی افزود: این اوراق تقریبا شبیه اوراق تبعی است، چراکه اوراق تبعی را می‌توان به صورت جدا فروخت اما اوراق پاداش سهامداری به صورت جداگانه قابلیت فروش ندارد و قیمت اختیار فروش ضمنی که داخل آن وجود دارد در قیمت اوراق نیز اعمال می‌شود.

معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار مزیت این اوراق را جذب جریان‌های نقدی موجود در بازار دانست و اظهار داشت: این اوراق ریسک پذیری کمتری دارد و کسی که در این اوراق سرمایه گذاری کند، مطمئن است که قطعا بازدهی ۳۰درصدی یا حتی ممکن است بیشتر از آن را دریافت کند. به طور کلی می‌توان گفت این اوراق مطلوب‌تر از اوراق تبعی است.

وی ادامه داد: مزیت این اوراق با بازدهی ثابت و مزایای سرمایه گذاری در سهام است و جزو اوراق دورگه یا ممتاز محسوب می‌شود و به نظر ما اوراق پاداش سهامداری با استقبال شدیدی مواجه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز