خبرگزاری کار ایران

کلاهبرداری میلیاردی یک جوان از اعضای فامیل

asdasd
کد خبر : ۲۵۶۹۱۲

در تاریخ 9 دی‌ماه سال جاری فردی با مراجعه به کلانتری ۱۲۷ نارمک به مأموران اعلام کرد که یکی از بستگانش اقدام به کلاهبرداری ۱۱۰ میلیون تومانی از وی کرده است.

به گزارش ایلنا، با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «کلاهبرداری» و به دستور شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه ۴ تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

اظهارات شاکی:

شاکی پرونده پس از حضور در پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: «چند ماه پیش، یکی از بستگان بنام «علی. ج» مدعی شد که دوستان خوبی در گمرک پیدا کرده و بواسطه آن‌ها می‌تواند تا کالاهای وارداتی را بدون هرگونه پرداخت عوارض گمرکی ترخیص نماید؛ به این بهانه و برای مشارکت در سرمایه گذاری، پیشنهاد وی را در خصوص سرمایه گذاری جهت واردات گوشی‌های تلفن همراه اپل (Apple) قبول کرده و مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان به او تحویل دادم؛ قرار شد تا پس از وارد کردن گوشی‌های تلفن همراه و فروش آن‌ها در بازار، اصل پول و همچنین سود حاصل از سرمایه گذاری به من پرداخت شود؛ مدتی خبری نبود تا اینکه از طریق سایر بستگان متوجه شدم که «علی. ج» بدین شیوه اقدام به گرفتن پول از سایر اعضای فامیل کرده اما آن‌ها نیز همانند من به دنبال او هستند؛ آن زمان بود که اطمینان پیدا کردم که وی از تمامی فامیل کلاهبرداری کرده است.

شناسایی سایر شکات:

با توجه به اظهارات شاکی پرونده، شناسایی سایر شکات در دستور کار قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی دیگر از مالباختگانی شدند که بدین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته بودند.

یکی از مالبختگان پس از تشریح نحوه پرداخت مبلغ ۲۶۰ میلیون تومان به «علی. ج»، در خصوص علت اطمینان به این شخص گفت: پس از گذشت مدتی از طرح ادعای «علی. ج» در داخل اعضای فامیل مبنی بر داشتن ارتباطات جهت ترخیص کالاهای خارجی و بویژه گوشی‌های تلفن همراه بدون پرداخت هرگونه عوارض گمرکی، ناگهان تنها در عرض چند ماه تغییر محسوسی در زندگی او ایجاد شد. او در عرض همین مدت کوتاه یک دستگاه خودرو شاسی بلند خارجی مدل سال و یک دستگاه خانه ویلایی خریداری کرده بود و در بین اعضای فامیل نیز با ظاهری کاملا شیک و آراسته ظاهر می‌شد؛ همین موضوع باعث شد تا بنده و سایر اعضای فامیل به صحبت‌های او اطمینان پیدا کرده و با او در زمینه واردات کالاهای خارجی و بویژه گوشی‌های تلفن همراه مشارکت در سرمایه گذاری داشته باشیم، اما ناگهان او ناپدید شد.

دستگیری متهم:

با شناسایی علی. ج (۳۵ ساله) و در شرایطی که حتی خانواده خود متهم نیز هیچگونه اطلاعاتی از اقدامات کلاهبردارانه و مخفیگاه او در اختیار نداشتند، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ با انجام سلسله اقدامات تخصصی – پلیسی موفق به شناسایی مخفیگاه این شخص در شهرک شهید باقری شده و پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش، او را دستگیر و به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.

سرهنگ کارآگاه سعدالله گزافی، رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اشاره به برآورد یک میلیارد تومانی در خصوص این پرونده، گفت: «با توجه به اعتراف صریح متهم به کلاهبرداری، قرار چند میلیارد تومانی از سوی بازپرس محترم پرونده صادر و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهم و همچنین شناسایی سایر شکات احتمالی در دستور کار این پایگاه قرار گرفته است؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد و در طول شش ماه گذشته مورد کلاهبرداری قرار گرفتند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم و پیگیری شکایات خود به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در سیدخندان – خیابان ابوذر غفاری – جنب کلانتری ۱۲۰ سیدخندان مراجعه نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز