خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد:

اجرای حکم رحیمی اقتدار دستگاه قضایی را در مبارزه با مفاسد مالی نشان داد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۲۶

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از آیت‌الله آملی لاریجانی به خاطر اجرای حکم رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای نخستین‌بار در کشور گفت: اجرای حکم رحیمی، اعتدال دستگاه قضایی را نشان می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد ضمن تقدیر و تشکر از آیت‌الله آملی لاریجانی به خاطر اجرای حکم رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای نخستین‌بار در کشور گفت: اجرای حکم رحیمی، اعتدال دستگاه قضایی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در جمع نمازگزاران خرم‌آبادی ضمن تقدیر و تشکر از رفتن رئیس قوه قضائیه به استان لرستان و هیأت همراه به سالروز جنبش تنباکو توسط میرزای شیرازی اشاره کرد و اظهار داشت: جنبش تنباکو از مهمترین رویدادهای تاریخ معاصر است و از اهمیت والایی برخودار است.

وی با اشاره به اینکه با این فتوا، استقلال کشور حفظ و با استعمار و استکبار جهانی مبارزه شد، عنوان داشت: درسی که جنبش تنباکو به ما داده این بوده که هیچ‌گاه به بیگانگان امتیاز ندهیم، از این رو خواسته مردم و تأکید مقام معظم رهبری به تیم مذاکره‌کننده این است که به آمریکا و استکبار امتیاز هسته‌ای ندهیم و منطقی مذاکره کنیم.

امام جمعه خرم آباد در ادامه خاطرنشان کرد: تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران باید با استقلال مذاکره کند و روی نقاط مشترک به نتیجه برسد، اما نباید به طرف مقابل امتیاز بدهیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها تأکید داشته‌اند تیم مذاکره‌کننده باید در این مذاکرات، عزت انقلاب اسلامی را حفظ کند و مذاکرات هسته‌ای، ایمان به مردم و رهنمودهای رهبری داشته باشند.

میرعمادی افزود: در مسئله جنبش تنباکو، قدرت مرجعیت و روحانیت و امتیاز ندادن به دشمن، از ویژگی‌های مهم این جنبش بوده است.

امام جمعه خرم‌آباد به سالروز شهدای روحانی و حمله هوایی به هواپیمای ایرانی توسط استکبار اشاره کرد و عنوان داشت: در این حمله هوایی، شهید آیت‌الله محلاتی و ۵۰ نفر از روحانیون ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند، از این رو به خاطر همین حادثه، این روز را روز شهدای روحانی نامگذاری شده است.

وی یادآور شد: استاندار لرستان امسال دومین کنگره شهدای روحانی را با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار کرد و در این کنگره، مردم و روحانیت استقبال خوبی داشته‌اند.

میرعمادی افزود: روحانیت همیشه پیشتاز عرصه جهاد و شهادت بوده‌اند و ما اگر نگاه کنیم شهدای روحانی در کشور بیش از ۴ هزار و ۳۶۳ نفر بوده که از این تعداد ۵۵ نفر شهید روحانی مربوط به استان لرستان است که این آمار نسبت به آمار جمعیت این استان، از آمار بالایی برخوردار است.

امام جمعه خرم‌آباد یادآور شد: در دوران دفاع مقدس ۱۴۳ شهید روحانی فرمانده، ۴۷ روحانی تخریب‌چی، ۲۷ روحانی جزو اطلاعات عملیات بوده‌اند. وی افزود: در دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ۱۲۶ روحانی توسط منافقان ترور شده‌اند که علاوه بر این، ۶۲ امام جماعت و ۴۳ امام جمعه نیز به درجه رفیع شهادت نائل آمده‌اند.

میرعمادی افزود: ما پدران شهید روحانی داریم که بیش از ۲ الی ۳ فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده‌اند که نمونه آن، امام جمعه رودسر است که ۵ فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

میرعمادی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۰۰ روحانی اسیرشده و ایثارگر داریم که این آمارها افتخاری برای روحانیت و مکتب اهل بیت هستند.

وی در ادامه از آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه و هیأت همراه به خاطر سفر دو روزه خود به استان لرستان و شرکت در کنگره شهدای روحانی تقدیر و تشکر کرد و گفت: آیت‌الله آملی لاریجانی برای سخنرانی به کنگره شهدای روحانی به این استان سفر کرده و همزمان با این سفر، سفر استانی خود را با هیأت همراه آغاز کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: رئیس قوه قضائیه به شهرستان ها، شرکت در کنگره شهدای روحانی، شرکت در جلسه شورای اداری، دیدار با نخبگان و دانشگاهیان، دیدار با قضات، خانواده‌های شهدا، جانبازان، شرکت در جلسه شورای عالی قضایی برای نخستین بار در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در لرستان، از جمله برنامه‌های سفر دو روزه رئیس قوه قضائیه بعد از ۲۵ سال به استان لرستان بوده است.

وی با اشاره به اینکه اگر استان لرستان می‌خواهد پیشرفت کند باید اینگونه کارها صورت گیرد و همه مسئولان در این زمینه تلاش کنند. میرعمادی تصریح کرد: در سفر آیت‌الله آملی لاریجانی به لرستان ۱۷ مصوبه تصویب شده و بیش از ۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای استان اختصاص می‌یابد. امام جمعه خرم‌آباد گفت: برخی از ساختمان‌های دادگستری لرستان به بیش از ۴۰ سال پیش برمی‌گردند که در این سفر تصمیم گرفته شد این واحدهای دادگستری بازسازی شوند.

میرعمادی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از آیت‌الله آملی لاریجانی به خاطر اجرای حکم رحیمی معاون اول رئیس‌جمهور برای نخستین‌بار در کشور گفت: اجرای حکم رحیمی، اعتدال دستگاه قضایی را نشان می‌دهد و امیدواریم پرونده‌های آقازاده‌ها و مفسدان کلان اقتصادی نیز به همین صورت انجام گیرد که باعثخوشحالی مردم می‌شود.

وی به سالروز انفجار و تخریب حرم مطهر عسگریین توسط گروه‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: امروز خطر گروه‌های تکفیری برای همه مسلمانان جدی است و این گروه‌ها به اسلام، مردم را سر می‌برند که برای آنها مسیحی، شیعه، سنی، کرد، ترک و… فرقی نمی‌کند، اینها به اسلام، بدترین اهانت را به ائمه اطهار و قبور بزرگان انجام داده‌اند. میرعمادی افزود: کاری که گروه‌های داعش و تکفیری انجام می‌دهند، همان کاری است که مغول‌ها انجام می‌دادند، از این رو، امروز گروه‌های تکفیری، اسلام و مقدسات دینی را مورد هدف قرار دادند، اینجاست که وظیفه علما و مردم، سنگین است.

نماینده ولی فقیه در ادامه به سالروز ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره کرد و گفت: زینب کبری(س) نه فقط پرستار بیمار بود بلکه پرستار نهضت و انقلاب حسینی بود. وی با اشاره به اینکه زینب کبری(س) پرستار ارزش‌های نهضت کربلا و پرچم ولایت را به دوش گرفت، عنوان کرد: امروز پرستاران ما از ولایت و ارزش‌های اسلامی دفاع می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز