خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون اصل۹۰ در گفت‌وگو با ایلنا:

فرآیند دریافت و پرداخت وجوه رحیمی به نمایندگان مشخص شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۹۴

تاکید ما بیشتر بر رسیدگی از طرف وزارتخانه ارتباطات است و انتظارمان این است که پیگیری شود تا خودسرانه لیستهایی منتشر نشود و با آبرو و حیثیت مردم بازی کنند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ درباره درخواست پیگیری از سه وزارتخانه اطلاعات دادگستری و ارتباطات با بیان اینکه تاکید ما بیشتر بر رسیدگی از طرف وزارتخانه ارتباطات است٬ ظهار داشت: انتظارمان این است که پیگیری شود تا خودسرانه لیست‌هایی منتشر نشود و با آبرو و حیثیت مردم بازی کنند.

مصطفی افضلی فر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا٬ و در خصوص شکایت از معاون اول احمدی‌نژاد به کمیسیون اصل ۹۰ و لیست منتشرشده نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته بودند، گفت: تعدادی از نمایندگان شکایت‌نامه‌ای تنظیم کردند و به کمیسیون اصل ۹۰ فرستادند. این شکایت را قبل از اینکه به کمیسیون بیاید٬ در صحن دیده بودم که در آن بر رسیدگی هرچه زود‌تر انتشار اسامی اصلی نمایندگانی که از رحیمی پول گرفته بودند٬ تاکید شده بود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: تعدادی از نمایندگان شکایت‌نامه‌ای تنظیم کردند و به کمیسیون اصل ۹۰ فرستادند. مطالبه ما مطالبه‌ای منطقی است که لیست دقیق با تایید قوه قضاییه معلوم شود.

وی ادامه داد: ما قبلا هم در مورد مرتضوی چنین تجربه‌ای داشتیم. بنابراین حقی طبیعی است که این لیست واقعی منتشر شود تا سیه رو شود هرکه در او غش باشد.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به محتوای نامه افزود: شکایت‌نامه بر این موضوع استوار بود که نمایندگان خواسته بودند مطابق ادعای آقای رحیمی٬ لیست واقعی افراد دریافت‌کننده پول منتشر شود تا بعضی‌ها با لیست‌های جعلی و از پیش طراحی شده٬ آبروی پاکان جامعه را نبرند و حیثیت کسانی که سال‌ها با پاکی زندگی کردند را وجه المصالحه خودشان قرار ندهند.

افضلی فر با بیان اینکه در میان این لیست‌ها کسانی هستند که دین‌شان را با دنیا عوض نمی‌کنند٬ اذعان داشت: قرار شده است ما این مسئله را از طریق «فتا» ی ناجا به عنوان یک جرم اینترنتی پیگیری کنیم تا منشا صدور این اسامی معلوم شود. اینکار واقعا تاسف بار است و باید رسیدگی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ با اینکه در حال حاضر درگیر بحثبودجه است٬ اما کار خودش را انجام می‌دهد، بالاخره نزدیک به ۳۰ نفر کار‌شناس حقوقی زبده داریم که از مراجع ذیربط موضوع را استعلام می‌کنند و طبیعتا طبق قانون موظف هستند پاسخگو باشند.

نماینده مردم اردبیل درباره درخواست پیگیری از سه وزارتخانه اطلاعات دادگستری و ارتباطات اظهار داشت: تاکید ما بیشتر بر رسیدگی از طرف وزارتخانه ارتباطات است و انتظارمان این است پیگیری شود تا خودسرانه لیست‌هایی منتشر نشود و با آبرو و حیثیت مردم بازی کنند.

افضلی فرد در پایان خاطرنشان کرد: جزء اولین اقدامات در قوه قضاییه رسیدگی به این پرونده است. اما اولین کاری که انجام می‌شود این لیست است که اولا اصلا مشخص شود ادعای رحیمی مبنی بر اینکه به نماینده‌ها پول داده٬ درست است یا نه. اگر صحت دارد چه کسانی هستند که این پول را گرفته‌اند و به چه منظوری؛ فرآیند دریافت و پرداخت چه بوده و در ‌‌نهایت محاکمه را برای صیانت از حیثیت مردم و جلوگیری از مخدوش شدن افکار عمومی انجام دهند تا مردم از واقعیت پنهان قضیه مطلع شوند و دیگرانی که هیچ نقشی در این موضوع نداشتند٬ بی‌جهت متهم نشوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز