خبرگزاری کار ایران

سرپرست سازمان امداد و نجات مطرح کرد:

فعالیت ۱۴۰۰ پایگاه امداد و نجات در نوروز

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۷۵

طرح امداد و نجات نوروزی طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز و ۱۵ فروردین ماه ۹۴ به پایان می رسد. از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز و ۱۵ فروردین ماه ۹۴ به پایان می‌رسد.

سرپرست سازمان امدادونجات گفت: نظام مند و علمی شدن عملیات‌ها و تعامل بیشتر با دستگاه‌های امداد رسان رویکرد جدید جمعیت هلال احمر است.

به گزارش ایلنا، ناصر چرخساز با اشاره به وظیفه اصلی هلال احمر در امر امداد و نجات در حوادثطبیعی، گفت: پایگاه‌های جاده ای، کوهستان و دریایی هلال احمر به عنوان محل استقرار و آموزش نیروهای انسانی به صورت عملیاتی برای حضور در حوادثمنطقه ای و طبیعی هستند و این نیروها باید بتوانند حوادثرا به خوبی تحلیل کرده و پس از شناخت نقاط ضعف و قوت، توانمندتر از قبل در عملیات‌های امدادی حاضر شوند.

وی افزود: افراد در جمعیت هلال احمر باید بدون موضع گیری از درون، تحلیلگر و منتقد باشند و پس از وقوع حوادثو حضور در سوانح با مستند سازی درست از تجربیات مفید یکدیگر برای بهبود وضعیت امداد موثر عمل کنند.

چرخساز همچنین تشکیل تیم واکنش سریع و نظام مند کردن عملیات‌های صورت گرفته از سوی جمعیت هلال احمر را بسیار ضروری عنوان و تصریح کرد: در برنامه جدید این جمعیت، تربیت تیم های واکنش سریع برای حضور در تمامی حوادثو استقرار روزانه مدیران و مسئولان امر امداد و نجات در سراسر کشور در مرکز کنترل عملیات استان جهت ارزیابی حوادثو تاسیس یک مرکز آموزشی تخصصی در هر استان را از جمله برنامه های سازمان امداد و نجات است.

وی یادآور شد: استفاده از نیروهای کادری جمعیت هلال احمر در حوادثو پرداخت کارانه به اشخاصی که در عملیات‌ها حضور دارند و همین طور افزایش حقوق پرسنلی که در صف نخست امدادرسانی و نگهداری از انبارهای کالا است که درجه بندی کارکنان براساس دانش و موثر بودن در پست های امدادی از برنامه های در دست اجرای سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است.

سرپرست سازمان امداد و نجات به ۲ اردوگاه تخصصی چاف لنگرود و مهر انزلی اشاره و اذعان کرد: امیدواریم استان گیلان بتواند جزو استان‌های نمونه در بحثامداد و نجات باشد.

فعالیت ۱۴۰۰ پایگاه امداد و نجات در نوروز

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در نوروز پیش رو حدود یک هزار و ۴۰۰ پایگاه ثابت، سیار و موقت در سراسر کشور با ۶ هزار نفر روز، آماده ارائه خدمات به آسیب دیدگان حوادثو بلایا هستند، تاکید کرد: طرح امداد و نجات نوروزی از ۲۵ اسفندماه امسال آغاز و ۱۵ فروردین ماه ۹۴ به پایان می رسد.

وی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در کنار سایر ارگان‌های متولی همچون پلیس راهور و اورژانس به یاری آسیب دیدگان حوادثمی شتابد.

وی ادامه داد: هم اکنون ۵۳ هزار امدادگر با درجات مختلف در سطح کشور به عضویت سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر درآمده اند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه در نوروز ۹۴ امدادگران جمعیت هلال احمر نسبت ارائه آموزش های همگانی و توزیع سی دی های آموزشی درون سازمانی و برون سازمانی اقدام می کنند، گفت: توصیه های امدادی به مسافران از برنامه های دیگری است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

چرخساز افزود: نگاه دانش محور با رویکرد علمی سرلوحه فعالیت‌های سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر است به گونه ای که در این راستا برنامه های سازمانی باید نظام مند اجرایی شوند.

تعامل بیش از پیش اورژانس با هلال احمر ضروری است

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تعامل بیش از پیش جمعیت هلال احمر با اورژانس را ضروری دانست و اظهارکرد: در حال حاضر ۴۸۰ پایگاه امداد و نجات ثابت در کشور یاری رسان آسیب دیدگان حوادثهستند تا اندکی از آلام و مشکلات آن‌ها کاسته شود.

وی نجاتگران سازمان امداد و نجات در پایگاه‌های سراسر کشور خدمات ارزنده ای را به مردم ارائه کردند.

چرخساز با تاکید بر وجود ریزگردهایی که در روزهای گذشته در خوزستان و سایر استان‌های جنوبی کشور وجود داشت، عنوان کرد: خدمات امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال احمر در این روزها در سه عرصه آموزش، توزیع ماسک به کسانی به اجبار در سطح معابر تردد می کردند و رساندن آسیب دیدگان به مراکز درمانی با هماهنگی بخش بهداشت و درمان را شامل شده است.

سرپرست سازمان امداد و نجات به منظور حضور در دومین دوره مسابقات ترابری زمینی جمعیت هلال احمراول تا سوم اسفندماه در مرکز آموزش‌های تخصصی چاف لنگرود برگزار می شود، به گیلان سفرکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز