خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز ملی فرش ایران:

صادرات فرش در ۱۰ ماه؛ ۱۴ درصد رشد داشته است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۴۷

براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماهه سالجاری، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تن فرش دستبافت به ارزش بیش از ۲۸۴میلیون دلار از کشور صادر شده است.

سرپرست مرکز ملی فرش دستباف کشور با اشاره به صادرات فرش به بیش از ۸۰ کشور جهان، گفت: این روند رو به رشد هر چند خوب و خوشحال کننده است اما از جهتی هم رضایت بخش نیست چرا که سال گذشته بدترین سال صادراتی برای فرش دستباف ایران بود.

حمید کارگر، سرپرست مرکز ملی فرش ایران در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خصوص وضعیت تولید و صادرات فرشباف، گفت: براساس آخرین آمار اعلام شده از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران در ۱۰ ماهه سالجاری، بیش از پنج هزار و ۴۰۰ تن فرش دستبافت به ارزش بیش از ۲۸۴میلیون دلار از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس از نظر وزنی شاهد رشد بیش از ۳۲ درصد و از نظر ارزشی شاهد رشد بیش از ۱۴ درصد بوده ایم.

سرپرست مرکز ملی فرش دستباف کشور در ادامه با اشاره به صادرات فرش به بیش از ۸۰ کشور جهان، گفت: این روند رو به رشد هر چند خوب و خوشحال کننده است اما از جهتی هم رضایت بخش نیست چرا که سال گذشته بدترین سال صادراتی برای فرش دستباف ایران بود.

وی ادامه داد: فرش های صادراتی ایران به ۲ گروه تقسیم می شود، بازار سنتی و جدید، به طوری که آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی از جمله بازارهای سنتی هستند و کشورهایی از شرق آسیا به وی‍ِژه چین در کنار بعضی از کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین و روسیه از بازارهای جدید محسوب می شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که کدام نوع از فرش های ایرانی مخاطبان بیشتری دارد؟، گفت: به طور حتم فرش هایی با طرح ها و نقش های سنتی مخاطبان بیشتری دارد، چراکه این فرش ها دارای تنوع بسیاری است از جمله تنوع در رنگ بندی و اندازه و سبک و بافت، جنس مواد اولیه و قیمت، براساس همین تنوع هر خریداری با هر نوع منابع مالی، فرش مورد نظر خود را انتخاب و خریداری می کند.

کارگر در پاسخ به این پرسش که رقیبان ایران در فروش فرش دستباف چه کشورهایی هستند؟، اظهارداشت: براساس آمار و با توجه به کاهش صادرات طی چند سال گذشته اما همچنان بالاترین رتبه را در خصوص صادرات فرش دستباف در اختیار داریم همچنین پس از ایران کشورهایی از جمله هند، پاکستان، افغانستان و ترکیه در خصوص تولید فرش فعالیت می کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز