خبرگزاری کار ایران

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز در گفت‌و‌گو با ایلنا:

صادرات گاز جایگاه کشور را در بازار جهانی تثبیت می‌کند

کد خبر : ۲۵۳۶۵۹

بازار جهانی منتظر ما نمی‌ماند تا ما صنعت را توسعه داده سپس به صادرات فکر کنیم زیرا رقبا به سرعت جای ما را پر خواهند کرد.

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: اگر در " صادرات گاز " سرعت عمل نداشته باشیم بازار از دست رفته و رقبا جای ما را پر می‌کنند.

حسن منتظر تربتی " مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز " در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص میزان لزوم تبدیل گاز به فرآورده و صادرات آن جهت ارزآوری بیشتر، گفت: هیچگاه نمی‌توان گفت یک محور بر دیگری اولویت و یا مزیت مطلق دارد چون هر کدام به صورت نسبی از مزایایی برخوردارند.

وی تصریح کرد: در بحثگاز باید در تمامی محور‌ها از جمله صادرات گاز بصورت خام، صنعت، تزریق به مخازن و تبدیل به فرآورده بصورت متناسب حرکت کنیم زیرا اگر یکی بر دیگری اولویت داده شود ممکن است دچار مشکل شویم.

تربتی خاطرنشان کرد: در زمینه صادرات گاز نباید فراموش کنیم که بازار جهانی منتظر ما نمی‌ماند تا ما صنعت را توسعه داده سپس به صادرات فکر کنیم زیرا رقبا به سرعت جای ما را پر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه باید توازن منطقی را در همه بخش‌ها حفظ کنیم، یادآور شد: کشش داخلی کشور در حدی نیست که گاز تبدیل به فرآورده بصورت انبوه شود بنابراین صادرات محور مناسبی برای این منبع انرژی بوده و ضمن اینکه ما قابلیت بالایی نیز در این زمینه داریم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز