خبرگزاری کار ایران

دندان قروچه از عوامل ایجاد دردهای مزمن در سر و صورت

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۸۲

وظیفه مفصل گیجگاهی - فکی، کلیه حرکت فک پایین، از جمله باز شدن دهان و حرکات طرفین است.

دندان قروچه یکی از عوامل ایجاد کننده دردهای مزمن در ناحیه سر و صورت و اختلال در مفصل گیجگاهی - فکی است.

به گزارش ایلنا، رضا شریفی دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران، گفت: وظیفه مفصل گیجگاهی - فکی، کلیه حرکت فک پایین، از جمله باز شدن دهان و حرکات طرفین است.

این جراح دهان، فک و صورت، ادامه داد: بطور کلی عملیات اصلی که دهان موظف به انجام آن است مانند تکلم و جویدن توسط این مفصل کنترل و اجرا می‌شود. لذا، تشخیص، درمان و پیشگیری هر گونه اختلالی که در این عضو پدیدار شود از روی علائمی مانند دردهای مبهم و صورت اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی تشخیص به موقع این نارسایی را راه جلوگیری از فرسایش بیشتر مفصل گیجگاهی - فکی و همچنین درمان نسبی این بیماری عنوان کرد و افزود: یکی از مشکلات شایع ایجاد شده در اثر خلل این مفصل پیچیده و مهم بدن، دردهای ناحیه سر و صورت است که بیمار را دچار سر درگمی در مراجعه به پزشکان مختلف از جمله متخصصین گوش و حلق و بینی، متخصصین اعصاب و حتی روانپزشکان می‌کند.

شریفی گفت: مشکلات و اختلالات مفصل گیجگاهی - فکی در سنین مختلف با تظاهرات متفاوت همراه است به گونه‌ای که در مسیر بیماری از یک درد کوچک در ناحیه سر و صورت و صداهای مفصلی شروع شده و در انت‌ها مشکلات شدید در باز و بستن دهان را ایجاد می‌شود.

دبیر اجرایی سیزدهمین کنگره بین المللی جراحان دهان فک و صورت ایران دندان قروچه و اختلالات و مشکلات مفصل گیجگاهی – فکی را یک بیماری قابل درمان ذکر کرد و به بیماران توصیه کرد: در صورت مشاهده درد و ناراحتی در هنگام باز و بسته شدن دهان، خمیازه کشیدن و درد صبحگاهی در عضلات جونده می‌بایست هر چه زود‌تر به بخش مفصل گیجگاهی - فکی مراجعه کنند تا توسط جراحان دهان، فک و صورت و سایر متخصصین دندانپزشکی مرتبط با آن موارد مورد درمان قرار گیرند.

سیزدهمین کنگره بین المللی انجمن جراحان دهان، فک و صورت ایران همزمان با پنجمین همایش ایمپلنت خلیج فارس و سومین جشنواره تحقیقاتی جوان از ۵ تا ۸ اسفند ۹۳ در هتل المپیک تهران برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز