خبرگزاری کار ایران

مبلغ ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی تعیین شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۷۴

مجلس با اصلاح ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم، مبلغ ممنوع‌الخروجی بدهکاران مالیاتی از کشور را تعیین کرد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان که به بررسی جزئیات لایحه بودجه سال ۱۳۹۴ کل کشور اختصاص داشت، سطح بدهی بدهکاران مالیاتی برای ممنوع‌الخروجی را تعیین کردند.

به گزارش ایلنا، وکلای ملت در بند " ک " تبصره ۹ ماده واحده، ماده ۲۰۲ قانون مالیات‌های مستقیم را اصلاح کردند.

بر این اساس، مقرر شد وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌تواند از خروج بدهکاران مالیاتی که میزان بدهی آنها برای اشخاص حقوقی تولیدی دارای پروانه بهره‌برداری از مراجع قانونی ذیربط از بیست درصد(۲۰%) سرمایه ثبت‌ شده و یا مبلغ ۵ میلیارد ریال، سایر اشخاص حقوقی و اشخاص حقیقی تولیدی از ۱۰ درصد(۱۰%) سرمایه ثبت شده و یا دو‌ میلیارد‌ ریال و سایر اشخاص حقیقی از یکصد میلیون ریال بیشتر است از کشور جلوگیری کند.

حکم این ماده در مورد مدیر یا مدیران مسئول اشخاص حقوقی خصوصی بابت بدهی مالیاتی شخص حقوقی اعم از مالیات بر درآمد شخص حقوقی یا مالیات‌هایی که به موجب این قانون شخص حقوقی مکلف است به کسر و ایصال آن می‌باشد و مربوط به دوران مدیریت آنان بوده نیز جاری است.

مراجع ذیربط با اعلام وزارت مزبور مکلف به اجرای این ماده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز