خبرگزاری کار ایران

معاون اول رئیس جمهور در دیدار با آیت الله حکیم:

امیدواریم بتوانیم گامی برای رفاه مردم مسلمان ایران و عراق برداریم

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۳۴۶

شرایط و تحولات جهان به گونه ای باشد تا حقوق مسلمانان و شیعیان در سراسر جهان محقق گردد.

اسحاق جهانگیری در این دیدار با ابلاغ سلام های گرم مقام معظم رهبری و روحانی به آیت الله سید سعید حکیم تصریح کرد: همواره نیازمند نظرات سازنده و راهگشای حضرت عالی هستیم و خوشحال می‌شویم از مشاوره‌های مرجعیت استفاده کنیم.

به گزارش ایلنا، معاون اول رییس جمهور با اشاره به توطئه‌ها و ستم‌های فراوان بر مسلمانان و بخصوص شیعیان جهان گفت: امیدوارم همه بتوانیم مسئولیت تاریخی خود را ایفا کرده و از حقوق مسلمانان و به ویژه شیعیان جهان دفاع کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد: شرایط و تحولات جهان به گونه ای باشد تا حقوق مسلمانان و شیعیان در سراسر جهان محقق گردد.

معاون اول رییس جمهور همچنین هدف از سفر خود به عراق را پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر این کشور و پیگیری مسائل فی مابین تهران - بغداد عنوان کرد و گفت: امیدوارم روابط خوب اقتصادی میان دو کشور روز به روز توسعه پیدا کرده و بتوانیم گامی در جهت رفاه مردم مسلمان دو کشور برداریم.

آیت الله سید سعید حکیم، مرجع شیعیان در عراق نیز در این دیدار با تاکید براینکه مشکل اصلی مردم عراق مشکل اقتصاد و جمعیت نیست، گفت: مسائل اصلی ناشی از پایداری مردم این کشور برای حفظ هویت خود از طریق شرکت در انتخابات است.

وی با تاکید بر لزوم اتحاد، انسجام و همبستگی میان شیعیان جهان خاطرنشان کرد: آنچه در جهان امروز اتفاق می‌افتد تندروی‌های مذهبی است که نماینده آن داعش است و هدف اصلی این تندروی‌ها شیعیان هستند.

آیت الله حکیم با بیان اینکه بیشتر قربانیان در مقایسه با سایر گروه‌ها شیعیان هستند اظهار داشت: متاسفانه هنوز جهان حاضر نیست بپذیرد که شیعیان مورد حمله و کشتار جمعی واقع شده‌اند و سازمان ملل و شورای امنیت هم حاضر نیستند اعلام کنند که شیعیان هدف تروریست‌ها هستند.

وی با طرح این پرسش که اگر جهان به دنبال این است که از دشمنان شیعه حمایت کند پس چرا شیعیان متحد نمی‌شوند، تصریح کرد: ایران وعراق دو پایگاه اصلی شیعیان هستند و لازم است ظلم بر شیعیان را از طریق سازمان‌های بین المللی پیگیری کنند.

وی تصریح کرد: سیاستمداران شیعه مسئولیت تاریخی در این زمینه دارند و باید نسبت به احقاق حقوق شیعیان همه تلاش خود را بنمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز