خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان:

بی توجهی به مقوله آموزش، مهم‌ترین چالش واحدهای تولیدی کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۲۴۲

برخی از استادان دانشگاه متصورند که واحدهای صنعتی در اوج سوددهی قرار دارند. ولی از مشکلات متعدد آنها خبر ندارند و به همین دلیل، ارتباط مستمری بین دانشگاه و صنعت شکل نمی گیرد.

رییس کمیسیون آموزش اتاق بازرگانی اصفهان در یازدهمین جلسه کمیسیون آموزش و پژوهش‌های کاربردی اتاق اصفهان تصریح کرد: آموزش به عنوان مهم‌ترین عامل در افزایش بهره وری و سودآوری یک بنگاه اقتصادی شناخته شده ولی متاسفانه اغلب واحدهای تولیدی به این موضوع کمترین توجه را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مرتضی بیشه تصریح کرد: در آموزش به بخش تولید باید تحول ساختاری ایجاد شود و با استفاده از تکنولوژی‌های ارتباطی نوین، آموزش را به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها برد تا کارکنان و مدیران در محل کار خود آموزش‌های لازم را طی کنند.

وی ایجاد موسسه آموزشی و پژوهشی اتاق اصفهان را لازم و ضروری دانست و گفت: اتاق به عنوان مشاوره سه قوه و پارلمان بخش خصوصی می‌تواند زمینه تقویت واحدهای تولیدی را با اموزش‌های مستمر فراهم کند.

بیشه، در بخش دیگری از سخنان خود خواستار پایین آمدن توقع دانشگاهیان از واحدهای صنعتی شد و گفت: برخی از استادان دانشگاه متصورند که واحدهای صنعتی در اوج سوددهی قرار دارند ولی از مشکلات متعدد آن‌ها خبر ندارند و به همین ارتباط مستمری بین دانشگاه و صنعت شکل نمی‌گیرد.

وی افزود: ایجاد درک متقابل بین دانشگاهیان و واحدهای صنعتی می‌تواند توسعه اقتصادی و دانش را برای کشور ایجاد کند.

آموزش یکی از ارکان مهم اتاق بازرگانی است

«خسرو کسائیان»، رییس اتاق اصفهان، در این جلسه خواستار تقویت حلقه ارتباط دانشگاه و صنعت شد و گفت: موانع برقراری این ارتباط با درایت هر دو طرف باید برداشته شود.

وی استفاده از استادان جوان و به روز در ارایه مطالب آموزشی را مهم اثرگذار دانست و گفت: نباید اطلاعات قدیمی به طور مرتب تکرار شود.

کسائیان تصریح کرد: آموزش یکی از ارکان مهم اتاق‌های بازرگانی است که باید مورد توجه اعضای آن قرار گیرد.

کارگروهی و کارافرینی در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد

«علیرضا نادری»، مسوول کمیته ارتقا فرهنگ کار، کارآفرینی و کار گروهی اتاق اصفهان، با اشاره به فعالیت این کمیته از امضای تفاهم نامه اتاق اصفهان با اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان به زودی خبر داد و گفت: در این تفاهم نامه آموزش و فرهنگ سازی کار آفرینی و کارگروهی در مدارس مورد تاکید قرار گرفته است.

وی افزود: کارگروهی و کارآفرینی در جامعه ایرانی جایگاهی ندارد و این کمیته خواستار فرهنگ سازی این دو موولفه در جامعه است.

«کوروش خسروی»، عضو کمیسیون آموزشی، در این جلسه از پروژه تهیه و تدوین محتوای اموزشی برای واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: به دلیل کمبود وقت مدیران واحدهای تولیدی، دوره‌های مورد نیاز در قالب فیلم و فایل‌های صوتی آموزشی تهیه و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز