خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی اعلام کرد:

صف یک میلیون نفری بیمه کارگران ساختمانی / ۱۷۰ انجمن صنفی در ۲۹ استان راه‌اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۷۵

«شوکت با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد افزود: از این تعداد تنها ۸۰۰ هزار نفر بیمه هستند و برای باقی کارگران باید در کوتاه‌ترین زمان، فکر اساسی کرد.»

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور از راه‌اندازی ۱۷۰ انجمن صنفی کارگران ساختمانی در ۲۹ استان کشور خبر داد.

«اکبر شوکت» دیروز در نشست روسای هیئت مدیره کانون عالی انجمن‌های ساختمانی استان‌های کشور در قزوین با اعلام این خبر گفت: این انجمن‌ها که بر اساس ماده ۱۳۱ قانون کار، برای دفاع ازحقوق کارگران شکل می‌گیرند به زودی در استان‌های سیستان و بلوچستان و کرمان هم دایر می‌شوند.

شوکت با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی در کشور وجود دارد افزود: از این تعداد تنها ۸۰۰ هزار نفر بیمه هستند و برای باقی کارگران باید در کوتاه‌ترین زمان، فکر اساسی کرد.

وی همچنین گفت: هزار و ۹۷۳ کارگر ساختمانی در کشور، پارسال در حوادثناشی از کار جان خود را از دست دادند.

رئیس هیئت مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: پارسال بیش از ۳۰ هزار حادثه ناشی از کار در کشور رخ داد که نیمی از این حوادثمربوط به کارگران ساختمانی بود.

شوکت با اشاره به اینکه در این مدت، به طور میانگین یک نفر در هر حادثه مجروح شده افزود: عمده‌ترین علل حوادثناشی از کار، نبود آموزش مهارت‌های ساختمانی و ایمنی به کارگران، کارفرمایان و مهندسان ساختمانی، بی‌توجهی به نکات ایمنی و نبود نظارت دستگاه‌های ناظر دولتی در اجبار کارفرمایان به رعایت مسائل ایمنی است.

شوکت از آموزش حوادثناشی از کار به صورت آزمایشی در مازندران خبر داد و گفت: آموزش کارگران ساختمانی از مسائل مهمی است که می‌تواند میزان حوادثرا کاهش دهد و آسیب‌های این بخش را به حداقل برساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز