خبرگزاری کار ایران

مجموعه داستان‌های جایزه ادبی کاوک منتشر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۵۵

دبیرخانه اولین مسابقه داستان کوتاه کاوک از انتشار مجموعه داستان‌های برگزیده این جشنواره در قالب یک کتاب خبر داد.

مصطفی قوانلو قاجار(دبیر اجرایی جایزه ادبی کاوک) از انتشار مجموعه داستان‌های جایزه ادبی کاوک خبر داد و گفت: هم‌اکنون با همکاری انجمن ادبی کاوک و شهرکتاب پارس داوران در حال ارزیابی و گزینش آثار ارسالی هستیم که از این تعداد حدود چهل تا پنجاه داستان برای مرحله دوم انتخاب می‌شود و سپس آثار برگزیده در اختیار داوران نهایی برای گزینش بیست اثر برتر قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا؛ دبیر اجرایی جایزه ادبی کاوک درباره اهداف این مسابقه داستان‌نویسی گفت: استان البرز دارای استعدادهای بی‌نظیر و شناخته نشده‌ای در حوزه ادبیات داستانی است که متاسفانه به دلیل فاصله با پایتخت همواره در معرض بی‌توجهی است. شاید تعبیر درست این قضیه برای خیل دوستداران ادبیات در این داستان «خیلی دور و خیلی نزدیک» باشد. از آنجایی که انجمن‌های ادبی مختلفی در مهرشهر، گوهردشت، فردیس، شهرک اندیشه، گلشهر، شهریار و سایر نقاط این استان وجود دارد، برآن هستیم تا این حلقه‌های ادبی را به هم متصل کنیم و استعدادهای خوب و درخشان داستانویسی را به ناشران معرفی کنیم.

قوانلو قاجار با اشاره به استقبال گسترده علاقمندان به مسابقه داستان‌نویسی کاوک گفت: با آن که مهلت شرکت در این جشنواره داستان‌نویسی به پایان رسیده هر روز شاهد دریافت داستان‌های تازه از نویسندگان ساکن استان البرز هستیم.

وی افزود: در سال ۹۴ زمان بیشتری برای ارسال داستان‌ها درنظرگرفته خواهد شد، تا نویسندگان فرصت بیشتری برای کار روی داستان‌های خود داشته باشند.

وی درمورد داوران این جشنواره گغت: محمدحسن شهسواری نویسنده و داور باسابقه جشنواره‌های داستان‌نویسی، مهدی یزدانی خرم روزنامه نگار ادبی و عضو شورای دبیران ماهنامه تجربه و بلقیس سلیمانی داستان‌نویس و منتقد ادبی ازجمله داوران این مسابقه ادبی هستند.

از برگزیدگان جشنواره طی مراسمی در شهرکتاب پارس واقع در اتوبان تهران - کرج، پارک آبی پارس، تقدیر به عمل خواهد آمد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز