خبرگزاری کار ایران

بمناسبت سی ششمین سالگرد پیروزی انقلاب برگزار شد؛

مسابقات انتخابی ورزشکاران تالاسمی مازندران

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۰۱

این مسابقات با همکاری موسسه تالاسمی مازندران، اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون و هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضا کشور و استان برگزار شد.

دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضاء گفت: این ورزشکاران برای حضور قویتر باید از اردوهای بیشتر و مربیان متخصص بهرمند گردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از ساری، امیر درویش ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات انتخابی ورزشکاران تالاسمی استان مازندران که در مجتمع ایثار شهرستان ساری برگزار شد، با بیان اینکه این مسابقات به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اجرا شد اظهار داشت: این مسابقات در چهار رشته تیراندازی با تفنگ بادی، تنیس روی میز، شطرنج و دارت انجام شد.

وی افزود: این مسابقات با همکاری موسسه تالاسمی مازندران، اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون و هیئت ورزشی بیماری های خاص و پیوند اعضا کشور و استان برگزار شد.

درویش، به تاریخچه تأسیس فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضا اشاره کرد و گفت: این فدراسیون در سال ۸۴ تاسیس شد و تا سال۹۱ فعالیت می کرد که بدلیل ادغام فدراسیون بیماری های خاص با ناشنوایان مدتی بدون فعالیت بود و مجددا در سال ۹۳ به همت خانم فاطمه هاشمی و وزیر ورزش وقت، بار دیگر از هم تفکیک شد و این اولین مسابقه ای بود که بعد از جداسازی دو فدراسیون از هم، برای بچه های تالاسمی مازندران برگزار شد.

دبیر فدراسیون ورزش بیماری های خاص و پیوند اعضاء با بیان اینکه با توجه به محدودیت های موجود در جامعه، همواره مسئولان و دستگاه های ذیربط تلاش هایی را در جهت بهبود شرایط درمانی و زندگی بیماران تالاسمی اتخاذ نموده اند تصریح کرد: اما این تلاش های دلسوزانه هنوز پاسخگوی مشکلات و نیازهای بیماران تالاسمی نیست و برگزاری این مسابقات موجب نشاط و شادی این عزیزان می شود.

درویش، هدف از برگزاری این مسابقات را گرد هم آمدن بیماران تالاسمی ورزشکار برشمرد و تصریح کرد: پنج گروه بیماران پیوند اعضا، دیابتی، دیالیزی، هموفیلی و تالاسمی، ضمن اینکه مشکلات ورزشی دارند مشکلات درمانی هم در طول مسابقات گریبانگیرشان است که دانشگاههای علوم پزشکی سراسر کشور قولهای مساعدی دادند تا این مشکلات مرتفع گردد.

وی با بیان اینکه در سال ۹۴ بودجه خوبی برای این فدراسیون پیش بینی شده است اظهار داشت: این ورزشکاران برای حضور قویتر باید از اردوهای بیشتر و مربیان متخصص بهرمند گردند.

درویش اظهار داشت: سال آینده، این مسابقات از ۴ رشته به ۶ رشته افزایش خواهد یافت و علاوه بر رشته های موجود دو رشته ورزشی بیلیارد و فوتبال دستی نیز اضافه خواهد شد.

در ادامه دبیر کل موسسه جوانان تالاسمی مازندران گفت: مسابقات انتخابی ورزشکاران تالاسمی مازندران با شرکت ۴۴ ورزشکار اعم از آقایان و بانوان برگزار شد.

میثم رمضانی با بیان اینکه بعد از تفکیک فدراسیون بیماران خاص از ناشنوایان این اولین مسابقه است اظهار داشت: این مسابقات حکم انتخابی استان را دارد و امید است در سال های آینده با کیفیت بهتری برگزار گردد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه استان مازندران از پتانسیل ورزشی خوبی بهرمند است می توان با برنامه ریزی مناسب رتبه های خوبی بدست آورد.

گفتنی است: در پایان این مسابقات، به نفرات برتر هر گروه جوایزی اعطا شد و محمد علیزاده، مسئول روابط عمومی فرمانداری قائم شهر نیز، در رشته شطرنج مقام سوم را کسب نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز