خبرگزاری کار ایران

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور در گفتگو با ایلنا:

درصد آلودگی به ویروس کرونا پایین گزارش شد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۵۳۴

با توجه به بررسی‌ها شترهای داخلی هیچ بیماری ندارند و بیماری در شترهای وارداتی نیز پایین گزارش شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور گفت: با توجه به بررسی‌های سازمان دامپزشکی در خصوص ویروس کرونا به خصوص در مناطق سیستان و بلوچستان و کرمان که مرزهای واردات شتر به کشور هستند نگرانی خاصی در این رابطه وجود ندارد.

دکتر مسعود هاشم‌زاده در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در رابطه با ویروس کرونا در بین شترهای وارداتی که به سندروم تنفسی در خاورمیانه معروف است، گفت: بررسی وجود ویروس کرونا در شتر به سرعت و با آزمایشات بسیار زیادی انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه از تمامی نقاط قرنطینه نمونه برداری انجام شده است، اظهار کرد: مشاهده بیماری کرونا در بین شترهای وارداتی در قرنطینه‌های سیستان و بلوچستان و کرمان به خصوص در شترهای که از مرز پاکستان وارد کشور شده‌اند و همچنین شترهای داخلی، انجام شده است که تعداد این نمونه گیری‌ها بالغ بر ۱۰۰۰ نمونه می‌باشد که با توجه به این بررسی‌ها شترهای داخلی هیچ بیماری ندارند و بیماری در شترهای وارداتی نیز پایین گزارش شده است.

هاشم‌زاده با اشاره به اینکه در نمونه گیری‌هایی که ازشتر‌ها در محل‌های قرنطینه انجام شده است، به صورت موردی این ویروس مشاهده شده است، افزود: پس از مشاهده این ویروس قرنطینه‌ها مانع از ورود شترهای آلوده به کشور شده اند؛ البته این مراقبت‌ها ادامه داردو به طور مرتب نمونه گیری‌ها انجام خواهد شد.

گفتنی است که کرونا، ویروسی مشترک بین انسان و حیوان و شایع در کشورهای همسایه است؛ همچنین این ویروس در شتر علائم بالینی خاصی ندارد و در این حیوان به صورت سرماخوردگی بروز می‌کند.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز