خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه وزارت نفت برای مدیریت ۵ درصدیGDP / میزان خوردگی‌ها در صنعت نفت کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۴۱۳

جلسات منظم هفتگی با حضور چهار شرکت اصلی، پژوهشگاه صنعت نفت و HSE برای تصمیم گیری در زمینه خورگی برگذار می‌شود و مصوبات به شرکت‌های تابعه ابلاغ می‌شود.

" معاون وزیر نفت " با اشاره به برنامه قاطع وزارت خانه جهت کاهش خوردگی تجهیزات نفتی گفت: برنامه ما در این خصوص مدیریت ۵ درصدی GDP است.

عماد حسینی معاون وزیر نفت در امور مهندسی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در خصوص برنامه وزارت خانه برای " خوردگی تاسیسات و تجهیزات نفتی " گفت: در این خصوص کمیته‌ای تشکیل داده و اساسنامه آن به امضای وزیر رسیده و معاونت مهندسی نیز ریاست کمیته را بعهده دارد.

وی افزود: جلسات منظم هفتگی با حضور چهار شرکت اصلی، پژوهشگاه صنعت نفت و HSE برای تصمیم گیری در زمینه خورگی برگذار می‌شود و مصوبات به شرکت‌های تابعه ابلاغ می‌شود.

حسینی تصریح کرد: هنوز آماری در خصوص میزان هدررفت انرژی بابت خوردگی تجهیزات نفتی در دست نیست اما برنامه ما این است که ۵ درصد GDP مدیریت شود.

خوردگی در صنایع مختلف از جمله در صنایع نفت و گاز هرساله مبالغ سنگینی را جهت تعویض و یا تعمیر وسایل و ماشین آلات تحمیل می‌کند.

سالانه ۵ درصد تولید ناخالص ملی کشور‌ها بر اثر خوردگی هدر می‌رود که از این میزان حدود یک پنجم آن در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی رخ می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز