خبرگزاری کار ایران

معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی:

شنیدن در جمهوری اسلامی کارسختی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۴۲

یکی از اهداف احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی در این دوره نیز ایجاد تعامل صحیح با شرکای اجتماعی بوده است.

دکتر منصور اعتصامی در سومین اردوی سیاحتی اعضای هیئت مدیره کانون‌های کارگری سراسر استان مازندران که در شیراز برگزارگردید گفت: شنیدن در جمهوری اسلامی کارسختی است زیرا ظرفیت شنیدن‌ها پر شده است.

به گزارش ایلنا از فارس، معاونت فرهنگی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه حضور شرکای اجتماعی و ارتباطشان با سازمان یکی از ضروریاتی است که در دوره مدیریتی جدید سازمان تامین اجتماعی تعریف شده است، گفت: یکی از اهداف احیای معاونت فرهنگی و اجتماعی در این دوره نیز ایجاد تعامل صحیح با شرکای اجتماعی بوده است.

اعتصامی با بیان اینکه عمده‌ترین مطالبه شرکای اجتماعی سازمان شنیده شدن نظراتشان است، گفت: به هر حال به عنوان عمده‌ترین شرکای سازمان که بخشی از هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند، مایل هستند در تصمیم گیری و تصمیم سازی مشارکت داشته باشند. ما نیز سعی داریم فضایی ایجاد کنیم تا آن‌ها بتوانند تعامل بیشتری با مجموعه سازمان داشته باشند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه این ارتباط در قالب استفاده از فضای سینما، تئا‌تر و سایر اماکن فرهنگی‌ است که با تامین بخشی از هزینه آن به صورت یارانه این هدف را دنبال می‌کنیم که کالاهای فرهنگی به عنوان بخشی از سبد خانوار در اختیار شرکای اجتماعی از جمله بازنشستگان قرار بگیرد گفت: مذاکرات لازم در این راستا انجام و تفاهم نامه مربوط در شرف تنظیم و امضاست. همچنین مبالغی برای این امر در نظر گرفتیم تا بتوانیم یک یا دو قلم کالای فرهنگی را وارد سبد خانوار کنیم.

اعتصامی افزود: ‌ از آنجا که این طرح تازگی دارد با مقاومت‌هایی از داخل و بیرون سازمان روبرو بودیم اما هدف ما رویکرد نوین به مباحثبیمه‌ای است. از جمله اقلام فرهنگی که پیش بینی کرده‌ایم وارد سبد فرهنگی خانوار کنیم، کارت‌های ویژه تخفیف دار استفاده از سینماست. در صورت تصویب ۸۰ درصد هزینه‌ بلیت سینما توسط سازمان و ۲۰ درصد توسط بازنشستگان پرداخت می‌شود، ضمن آنکه تخفیف ویژه‌ای از وزارت ارشاد نیز در نظر گرفته خواهد شد که رونق سینماهای کشور را نیز در پی دارد.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی درباره برنامه‌های زیارتی و سیاحتی ویژه مستمری بگیران اظهار داشت: امسال مبلغ چهارونیم میلیارد تومان برای امور سیاحتی و زیارتی مستمری بگیران اختصاص یافته است که برای هر مستمری بگیر ۴۰ هزار تومان در نظر گرفته شده بود، اما با مساعدت مدیرعامل سازمان این رقم به۷۰ هزار تومان افزایش یافت.

اعتصامی اظهار کرد: طبق توافقی که انجام گرفته است هر مستمری بگیر به اتفاق همسرش به سفرهای زیارتی برود، البته برای ساماندهی سفرهای سیاحتی و زیارتی این افراد درصدد هستیم تا کاروان‌هایی با مدیریت خود بازنشستگان راه اندازی کنیم و در رایزنی‌هایی که با مسئولان سازمان میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انجام دادیم، پیشنهاد کردیم تا به مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی هم بن سفر داده شود که این طرح فعلاً در مرحله بررسی قرار دارد.

وی درباره میزان پرداخت وام ضروری به مستمری بگیران گفت: امسال مجموعاً ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت وام ضروری به مستمری بگیران اختصاص یافته است.

اعتصامی تصریح کرد: دوران بازنشستگی دوران شکوفایی تجربه‌ها، مهارت‌ها و تخصص‌های یک بازنشسته محسوب می‌شود.

وی اضافه نمود: بنابراین ضروری است از تجارب این افراد که به عنوان گنجینه‌های ارزشمند جامعه به شمار می‌آیند، بهره بری بهینه‌ای صورت گیرد، زیرا در بین این افراد ترکیبی از تخصص‌ها وجود دارد که بخش‌هایی از دستگاه‌ها و سازمان‌ها به آن نیاز دارند و این امر با ایجاد کانون تخصصی بازنشستگان در سراسر کشور امکانپذیر است.

اعتصامی افزود: دنبال این هستیم که بتوانیم فیلم‌های مستند، کوتاه و از زندگی یک بازنشسته تهیه بکنیم تا هم نقاط منفی زندگی‌اش شامل بی‌محبتی‌هایی که در طول مراوادات اجتماعی به آن‌ها می‌شود و هم محبت‌هایی که به آن‌ها می‌شود را به تصویر بکشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز