خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو تأکید کرد:

تعادل بخشی آب‌های زیرزمینی یاری رسان مدیریت بحران آب

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۳۰

تعادل بخشی آب‌های زیر زمینی می‌تواند یکی از راهکارهای مثبت مدیریت بحران آب باشد.

وزیر نیرو در آیین افتتاح سد سرابی تویسرکان، افتتاح این طرح را به فال نیک گرفت و افزود: همیشه حمایت های نمایندگان استان ها در مجلس برای ما کارساز بوده است. در استان همدان نیز با پیگیری‌های انجام شده کارهای خوبی در حوزه آب در حال اجرا است.

به گزارش ایلنا از همدان، حمید چیت چیان با بیان اینکه هفت سد در استان همدان در حال اجرا است، اظهار داشت: این سدها شامل سد کلان، سرابی، گرین، شنجور، خرمرود، آلان و نعمت آباد است که سد نعمت آباد و شنجور تا پایان سال آینده آبگیری می شود.

وی همچنین تصریح کرد: سه طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، سد کلان به ملایر و سد سرابی به تویسرکان نیز در استان همدان اجرایی می شود که در مجموع برای طرح های همدان یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعادل بخشی به آب‌های زیر زمینی مورد اهمیت است، اظهار داشت: در صورت عدم تعادل آب‌های زیر زمینی به حیات مردم منطقه و کشاورزی منطقه آسیب وارد می شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه خشکسالی را نمی توان پدیده ای موقت محسوب کرد، یادآور شد: خشکسالی به طبیعت کشور تبدیل شده و مهم‌ترین اقدام در این زمینه مدیریت مصرف آب است که در این راستا به مشارکت وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی نیاز داریم.

وی با اشاره به تأثیر اجرای طرح کشت گلخانه ای در کاهش مصرف آب، تصریح کرد: کشت گلخانه‌ای می تواند به ازای هر محصول یک دهم درصد کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد.

وی در پایان با اشاره بسته شدن۵۰۰ چاه غیر مجاز، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان همدان همکاری خوبی در بستن چاه‌های غیر مجاز داشته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز