خبرگزاری کار ایران

عارف در کنگره مردم‌سالاری:

حال و روز آنها را ببینیم که جایگاه پیامبران برایشان درست شده بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۷۲

کسی که با صفوف مردم مقابله کند٬ شکست خواهد خورد. / احزاب برای جذب حداکثری جوانان برنامه داشته باشند تا شکاف میان نسل دوم و سوم ترمیم شود.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با تبریک به مناسبت ولادت امام حسن عسگری و سی و هفتمین سالروز انقلاب اسلامی اظهار کرد: از دولت یازدهم باید تشکر کرد چراکه با مشکلات زیادی رو به رو است و آنچه وظیفه اصلاحات است٬ حمایت از دولت برای تحقق شعارهای طرح شده آن است تا بتواند به مسائل عموم مردم به خصوص مسائل اقتصادی جامعه، جامه عمل بپوشاند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا عارف با حضور در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری٬ ابراز داشت: ویژگی مهم انقلاب به باور ما٬ توجه بر ارزش‌های اسلامی است. ویژگی دوم نقش مردم در این انقلاب است که در ۱۲ بهمن در بهشت زهرا آن را دیدیم و لمس کردیم که حضرت امام در ‌آنجا خود را نماینده مردم خواندند.

وی افزود: بعضی اصول قانون اساسی را نتوانسته‌ایم به خوبی اجرا و پیاده کنیم؛ نقش مردم در تصمیم‌سازی‌ها از همین فصول و اصول است و اگر کسی بخواهد با صفوف مردم مقابله کند٬ طبیعتا شکست خواهد خورد٬ لذا احزاب یکی از اصول پذیرفته شده در دنیایی است که مدعی دموکراسی است و باید به نقش مردم در احزاب توجه ویژه‌ای شود به گونه‌ای که ساز و کارهای حضور مردم در احزاب را متاسفانه هم اکنون در اختیار نداریم و تفکر، تفکر از بالا به پایین است که این یک مشکل جدی و اساسی است و باید تفکر از پایین به بالا باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تقویت تحزب٬ بیان کرد: آنچه که باید در دستور کار قرار گیرد٬ تقویت تحزب است و مهم‌ترین وظیفه احزاب به استناد قانون اساسی و به استناد دنیای مردم‌سالار، مشارکت مردم در تمامی صحنه‌هاست٬ به نوعی که سرمایه ما و احزاب مردم هستند و فکر می‌کنم در راستای وظیفه احزاب٬ کادرسازی مهم‌ترین موضوع است. به عبارتی که فعالیت سیاسی از مهم‌ترین رویکردهای یک حزب به شمار می‌رود٬ لذا باید احزاب برای جذب حداکثری جوانان برنامه داشته باشند و شکاف میان نسل دوم و سوم ترمیم شود.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه با دسترس بودن فضای مجازی٬ نمودی از کم و کاستی‌های دهه ۵۰ در جامعه ملموس است و این یعنی اینکه در این خصوص و در موضوع جوانان متاسفانه کم‌کاری کرده‌ایم که باید ریشه‌های آن را در گذشته جستجو کنیم که بداخلاقی‌هایی صورت گرفت که با هیچ معیار انسانی و ارزشی سازگاری ندارد و کسانی که این مشکلات را به وجود آوردند٬ در آینده ضربه آن را خواهند خورد.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی خاطرنشان کرد: کسانی که برای آنها در سال‌های گذشته جایگاهی به مانند پیامبران الهی برای آنها درست شده بود امروز می‌بینیم که امروز به چه حال و روزی افتاده‌اند لذا خلا موجود بین احزاب از مهم‌ترین مسائل در این بین است که باید به اسناد بالادستی رجوع کرد و باید بگوییم که آیا نباید احزاب در این بین وجود و شرکت داشته باشند؟ به عبارتی آنچه که امروز دبرای فعالیت سال آینده نیاز داریم یک فعالیت جبهه‌ای تمام عیار است و نمی‌توانیم گزینشی عمل کنیم و رویکرد جبهه اصلاحات باید همگرایی و هم‌افزایی باشد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان با بیان اینکه به هیچ وجه نباید احزاب را سبک بکنیم٬ اظهار داشت: مهم‌ترین وظیفه ما تقویت احزاب و گروه‌هاست و ما باید به فکر تقویت احزاب منطقه‌ای هم باشیم. نگاه حذفی در مقوله اصلاح‌طلبی نمی‌گنجد چرا که تفکر اصلاح‌طلبی در تقویت احزاب است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی٬ تصریح کرد: مهم‌ترین مسئله برای ما انتخابات مجلس است٬ چرا که نتیجه انتخابات ۹۴ در انتخابات ۹۶ نیز اثرگذار است پس راهی جز همدلی و همراهی نداریم. من از آقای کواکبیان که گفتند اگر به هدفشان در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات نرسند٬ لیست جداگانه‌ای می‌دهند خواهش می‌کنم این مسئله را دیگر مطرح نکنند چرا که بحثاصلی ما اجماع است و ما باید اجماع را دنبال کنیم. آنچه باید دنبال شود پیروزی تفکر اصلاح‌طلبی است و نه افراد خاص و نباید ما به دنبال سهم‌خواهی باشیم.

معاون اول دولت اصلاحات با یادآوری اینکه پیام اجماع پیروزی تفکر اصلاحات است٬ تاکید کرد: از همه دوستان خواهش می‌کنم تا دست از سهم‌خواهی بردارند و به دنبال وزن‌کشی نباشیم چرا که وزن‌کشی و سهم‌خواهی سرمنشا اختلاف می‌شود.

عارف با بیان اینکه انتخابات آتی٬ فرصتی برای احزاب و تقویت تشکل‌های مدنی است٬ یادآور شد: نباید به دنبال این باشیم که نقش ما چه بود یا ما چه کردیم. خوشبختانه سرمایه اجتماعی خوبی پس از انتخابات سال ۹۲ شکل گرفته و وظیفه ما حفظ این سرمایه و ارتقای آن است. ما باید به دنبال آن باشیم تا آن ۲۷درصدی هم که در انتخابات قبل پای صندوق‌ها نیامدند، به این انتخابات بیایند.

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نگاه ما این است که مردم باید در تمامی عرصه‌ها نقش و حضور داشته باشند٬ اظهار داشت: البته اختلاف سلیقه می‌تواند یک ارزش برای کشور باشد و ما هم صفر و یکی نسبت به این مسئله برخورد نمی‌کنیم٬ چرا که معتقدیم اعداد زیادی میان صفر و یک وجود دارد و این اختلاف سلایق می‌تواند فرصت باشد. البته یک شرط هم وجود دارد و آن اثبات برادری‌مان است و باید هدفمان انقلاب اسلامی و تحقق آرمان‌های انقلاب باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه وظیفه ما تلاش برای همگرایی کامل است و نه همگرایی حداکثری٬ عنوان کرد: اگر ما خلاف این مسئله عمل کردیم باید به اصلاح‌طلبی‌مان شک کنیم. یا نباید شعار اصلاح‌طلبی بدهیم یا اگر هم دادیم باید اجماع کامل را در دستور کار خویش داشته باشیم و با یک لیست در کشور حاضر شویم.

عارف در پایان خاطرنشان کرد: البته من این مسئله را هم به طرف مقابل گفته‌ام و چه خوب است که مردم در هنگام انتخابات با دو لیست روبرو باشند٬ هرچند که من بحثائتلاف نسبی را هم مطرح کرده‌ام و آقای دکتر مطهری نیز در سخنانش بیان کردند و چه خوب است مجلسی داشته باشیم که ۴۰نفر از آنان مورد اجماع و قبول دو جناح باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز