خبرگزاری کار ایران

رهامی در کنگره مردم‌سالاری:

فساد هشت سال گذشته در ۲۰۰ سال اخیر تاریخ بی‌سابقه است

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۴۳

در ۲۰۰ سال اخیر تاریخ کشور ما٬ این حجم فساد بی‌سابقه است٬ باید سوال شود چه کسانی مسئول این موضوع بوده و هستند.

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار داشت: فرمایشات پیامبر اکرم(ص) در جهت اصلاح جامعه امت اسلامی و در جهت پیشبرد اهداف شریعت می‌تواند راهگشا باشد٬ خصوصا اینکه هماکنون در جهان اسلام در جهت ارتباط و همدلی میان مسلمانان سخنان پیامبر اسلام حائز اهمیت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محسن رهامی که به عنوان سخنران در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری در این مراسم حضور داشت٬ ابراز کرد: پیامبر فرمودند اگر به جامعه‌ای وارد شدید و دیدید که مردم به حق هم تجاوز نمی‌کنند و سالم زندگی می‌کنند٬ سراغ عالمان و حاکمان جامعه بروید و اگر فساد در آن حامعه حاکم بود باز هم به سراغ حاکمان و علمای آن جامعه بروید چراکه اگر جامه‌ای با فساد روبرو باشد٬ بی‌شک دلیل آن نقص و کم و کاستی در رفتار عالمان و حاکمان آن جامعه است و از این حیثتوسعه احزاب و سر و سامان دادن به جامعه آن‌ها به عنوان مقدمه٬ برای جامعه مورد نظر واجب است.

وی ادامه داد: اگر علما کار تربیت را‌‌ رها کردند و به تجارت شکر و آهن روی آوردند٬ مطمئنا آن جامعه فاسد و آلوده خواهد شد و اگر عمرا فاسد شدند و در اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی ورود کردند٬ دیگر نمی‌توانند در هیچ بابی اظهار نظر کنند و سخن بگویند.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به نزدیک شدن به دهه فجر بیان داشت: اینکه خوشحالیم در آستانه دهه فجر و رخ دادن انقلاب اسلامی هستیم و اینکه خرسندیم که نظام شاه را سرنگون کرده‌ایم و جمهوری اسلامی آورده‌ایم٬ باید بدانیم که این تنها تغییر اسم نیست و تنها تغییر اسم حائز اهمیت نخواهد بود چراکه باید از درون تغییر کرد به طوری که لازمه جمهوریت٬ حضور مردم و گردش آزاد اطلاعات است٬ و لازمه گردش آزاد اطلاعات٬ آزادی بیان و آزادی مطبوعات و تعطیل نشدن یک روزنامه بخاطر یک مقاله است که تمامی دنیا به این امر واقفند و بدان احترام می‌گدارند.

رهامی ادامه داد: تعطیلی یک روزنامه و مطبوعات اعدام یک شخصیت است٬ لذا ما حامی نظام و جمهوریت هستیم و خواهان آن هستیم که قانون اساسی با تمام ابزار‌ها اجرا شود یعنی بعد از وارد شدن به عرصه سیاست٬ باید مسئولیت تمام قوا و تمام اشخاص مشخص باشد.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با اشاره به نشر فسادهای اخیر٬ تصریح کرد: اگر برخی افراد در هر قوه‌ای در فساد دست داشته‌اند٬ قوه قضاییه باید با آنها برخورد کند و مطمئنا بهتر این است که به جای برخورد با نشر نامه مطهری در مطبوعات٬ با این افراد برخورد شود چرا که صندلی مجلس جای کسانی مانند شهید بهشتی و شهید مدرس است.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های ناظر چه کردند که این حجم از فساد مالی به وجود آمد٬ گفت: در ۲۰۰ سال اخیر تاریخ کشور ما٬ این حجم فساد بی‌سابقه است و باید سوال شود که چه کسانی مسئول این موضوع بوده و هستند.

رهامی افزود: بخشی از مشکلاتی که برای جوانان ما وجود دارد٬ از همین اختلاس‌ها و فسادها نشات می‌گیرد و باید سوال شود آیا کسانی که در این اختلاس‌ها شرکت داشته‌اند٬ مسئول مشکلات جامعه نیستند؟

رئیس کمیته انتخابات شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در پایان تصریح کرد: در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که فردسالاری کارایی ندارد و دوره جمع‌گرایی است لذا باید دخالت فرد فرد مردم در انتخابات صورت گیرد و به نظر بنده این امر٬ یک بحثواجب شرعی به حساب می‌آید که امیدواریم قدم‌های موثری در این خصوص برداشته شود تا در آستانه دهه فجر در مقابل خون شهدای انقلاب و اسلام شرمنده و سرافکنده نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز