خبرگزاری کار ایران

ربیعی خبر داد: ‌

پوشش ۱۱ قلم داروی گرانقیمت و حذف فرانشیز

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۰۰۲

ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت مبتنی براصلاحات انجام گرفته درکتاب ارش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت سال ۹۳ به تصویب شورایعالی بیمه رسید.

وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی از بازنگری دستورالعمل بیماران خاص، ‌صعب العلاج و سرطانی تحت پوشش بیمه های پایه خبرداد.

به گزارش ایلنا؛ علی ربیعی در پنجاه و هفتمین جلسه شورایعالی بیمه خدمات درمانی که با حضور وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد جزئیات مصوبات این جلسه را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: ‌ ۱۱ قلم داروی گرانقیمثتحت پوشش بیمه قرار گرفته و فرانشیز برخی از بیماریها حذف خواهد شد.

به گفته وی بیش از ۷۵۰ قلم داروی بیماران صعب العلاج تحت پوشش بیمه قرار گرفت که در مجموع بیش از ۲ هزار قلم دارو در دولت تدبیر و امید تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

وی گفت: ‌ رایگان شدن آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، ‌رایگان شدن تعویض مفاصل بزرگ دربیماران هموفیلی، حذف فرانشیز درعمل جراحی پیوند کلیه، ‌حذف فرانشیزتزریق درعمل جراحی پیوند کلیه، حذف فرانشیزتزریق داروی شیمی درمانی و رادیوتراپی، اضافه شدن داروهای جدید به لیست داروهای بیماران تالاسمی، ام اس و بیماران پیوندی ازمصوبات این جلسه به شمارمی روند. همچنین شورا با بازنگری دستورالعمل بیماران خاص، صعب العلاج و سرطانی به شرح پیوست موافقت نمود.

ربیعی ادامه داد: ‌ شورایعالی بیمه با تسری پوشش بیمه ای به خدمات تعویض مفاصل با شرایط خاص موافقت کرد. براساس این شرایط تعویض مفصل ناشی از عفونت وشکستگی و تومور نزدیک مفصل بدون محدودیت در تعهد است. همچنین پرداخت هزینه تعویض مفصل دراستئوارتریت اولیه و استئوارتریت ثانویه ناشی از AVN, SLE, RA, پرتس و سایر انواع بیماریهای کلاژن منوط به ۵ سال سابقه بیمه پردازی مصوب شد که ‌بازنشستگان لشگری، کشوری، ‌مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی و بیماران خاص و مددجویان کمیته امداد(ره) از دوره انتظار مستثنی هستند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: ‌ ویرایش دوم کتاب ارزش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت مبتنی براصلاحات انجام گرفته درکتاب ارش نسبی خدمات و مراقبت های سلامت سال ۹۳ به تصویب شورایعالی بیمه رسید.

ربیعی توضیح داد: ‌ این کتاب پس از تصویب هیات وزیران ملاک عمل ارائه کنندگان درتمام بخش های دولتی، ‌عمومی، ‌غیردولتی و خصوصی، ‌بیمه های پایه و تکمیلی قرار می گیرد.

همچنین وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی درحاشیه این نشست گفت: ‌ بخشی از مشکلات مردم درزمینه ویرایش تعرفه های پزشکی بود که در جلسه امشب مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

وی درخصوص کتاب ارزش نسبی خدمات اعلام کرد: در جلسه امشب با هماهنگی دو وزارتخانه تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ویرایش ارزش نسبی خدمات انجام شد.

در پایان این جلسه از پزشکان و متخصصانی که در ویرایش کتاب دوم ارزش نسبی خدمات مشارکت داشته اند تقدیر شد.

همچنین وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی با اهدای تابلویی از نقاشی یک کودک معلول از خدمات دکتر هاشمی تشکر کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز