خبرگزاری کار ایران

تجمع کارگران «دربال» مقابل ساختمان فرمانداری میاندورود / تصویر

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۶۶

«کارفرمای واحد کشتارگاهی دربال به بهانه انجام تعمیرات ساختمانی از یک هفته قبل علاوه بر اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران، این واحد تولیدی را موقتا تعطیل اعلام کرده است.»

جمعی ازکارگران اخراجی شرکت دربالصبح امروز سه شنبه(۷ بهمن ماه) در اعتراض به اخراج و تعطیلی این واحد صنعتی مقابل ساختمان فرمانداری شهرستان میاندورود مازندران تجمع کردند.

به گزارش ایلنا، یکی از کارگران درباره دلایل اعتراض گفت: کارفرمای واحد کشتارگاهی دربال به بهانه انجام تعمیرات ساختمانی از یک هفته قبل علاوه بر اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران، این واحد تولیدی را موقتا تعطیل اعلام کرده است.

او میانگین سوابق کار کارگران دربال را ۱۵ سال ذکر کرد و افزود: کشتارگاه دربال بیش از ۱۲۰ کارگر دارد که همه آنان در آستانه سال نو بیکار شده اند. نگرانی کارگران تامین معیشت خانواده‌هایشان بعد از دست دادن شغل است.

وی در خصوص وضعیت بازنشستگی تعدادی از همکاران خود تصریح کرد: ۱۵ نفر از کارگران شاغل در شرکت دربال تا پایان سال جاری مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور خواهند شد.

او اظهار داشت: در طول سال تعدادی از همکارانمان بازنشسته شدند اما کارفرما راضی به جایگزین کردن نیروی کار جدید به جای کارگران بازنشسته نمی‌شد. به این ترتیب کار در برخی از بخش‌ها به دلیل کمبود نیروی کار فشار مضاعفی به کارگران وارد می‌کرد.

یکی دیگر از کارگران در ادامه سخنان همکارش درباره نوع قرار داد کاری نیروی کار دربال گفت: قرار داد کارگران دربال هر چند ماه یکبار موقتا تمدید می‌شد اما کارگران با سابقه انتظار داشتند کارفرما به دلیل سابقه زیادشان در کارخانه با آنان قرار داد دائمی امضاء می‌کرد.

به گفته وی، بعد از اجتماع کارگران دربال پیرامون مشکلات کارگران جلسه‌ای با حضور نمایندگان نهاد‌های دولتی در محل ساختمان فرمانداری برگزار شد و قرار شده است این جلسه در روز ۵ شنبه مجددا تکرار شود. طبق اظهارات حاضرین در جلسه، اگر شرکت زربال قصد تعمیرات دارد باید نامه‌ای به اداره کار ارسال کند تا در زمینه پوشش بیمه بیکاری کارگران اقدام شود. همچنین کارفرما باید متعهد به بازگرداند کارگران بعد از انجام کار تعمیرات شود.

به گفته وی، مدیران شرکت دربال در جلسه دیگری که روز گذشته در محل فرمانداری برگزار شده بود، ۴ ماه فرصت خواسته‌اند تا این واحد صنعتی را دوباره راه اندازی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز