خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد:

مبارزه با موادمخدر باید مبتنی بر واقعیات باشد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۳۵

باید تلاش کنیم تا میزان حساسیت مردم نسبت به معضل مواد مخدر در جامعه، معقول و مبتنی بر واقعیات باشد.

استاندار زنجان، گفت: با تبیین واقعیت‌های موجود در اذهان عمومی به مردم کمک می‌کنیم تا تصمیمات درستی نسبت به اقدامات خود در جامعه اتخاذ کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، جمشید انصاری، استاندار زنجان، امروز سه شنبه(۷بهمن) در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان به عدم آشنایی کامل مردم نسبت به خطرات مواد مخدر صنعتی اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه به‌دلیل عدم آشنایی مردم با خطرات مواد مخدر شیمیایی و صنعتی، خانواده‌ها معتادین از اعتیاد به مواد مخدر سنتی ترس بیشتری دارند و اعتیاد به شیشه یا قرص‌های روان گردان را جدی نمی‌گیرند.

انصاری با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی خطرات ناشی از مواد مخدر صنعتی و شیمیایی تاکید کرد و اظهار داشت: شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با همکاری صداو سیما و رسانه‌ها می‌تواند با اقدامات اطلاع رسانی منطقه‌ای، مواد مخدر جدید و خطرات ناشی از مصرف ان‌ها را به اطلاع عموم مردم برسانند.

استاندار زنجان، در ادامه با بیان این مطلب که همواره بین واقعیات و تصورات عمومی جامعه تفاوتهایی وجود دارد، تصریح داشت: اغلب مردم درخصوص مسائل اجتماعی، مواردی را که برای خانواده و اطرافیان‌شان اتفاق می‌افتد به‌عنوان معظل اجتماعی تلقی کرده و آن را به کل جامعه تعمیم می‌دهند.

مقام عالی استان با تاکید بر لزوم نزدیکی تصورات عمومی جامعه با واقعیت‌های موجود در زمینه اعتیاد گفت: افزایش نگرانی افکار عمومی کمکی برای مقابله با این معضل اجتماعی نداشته، لذا ما باید تلاش کنیم تا میزان حساسیت مردم نسبت به موضوع مواد مخدر در جامعه، معقول و مبتنی بر واقعیات باشد.

وی در بخشی از سخنان خود، اضافه کرد: مردم در زندگی اجتماعی خود دغدغه‌های فراوانی از قبیل مسائل اقتصادی، تربیت فرزندان، اشتغال و آتیه فرزندان دارد و بزرگنمایی در حوزه معضلات اجتماعی کمکی به رفع این مشکلات در جامعه نمی‌کند.

استاندار زنجان در پایان، بیان واقعیت‌های اجتماعی بر اساس آمارهای صحیح را عامل ایجاد انگیزه و امید به آینده در جامعه دانست و گفت: با تبین واقعیت‌های موجود در اذهان عمومی به مردم کمک می‌کنیم تا تصمیمات درستی نسبت به اقدامات خود در جامعه اتخاذ کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز