خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم آباد؛

ظرفیت بالای هنرمند خلاق ایرانی، مایه عزت و افتخار ایرانیان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۱۴

ظرفیت بالای هنرمند خلاق ایرانی در به تصویر کشیدن مقاومت، حماسه و جوانمردی آثارمکتوب و ماندگاری می‌سازد که مایه عزت و افتخار ایرانیان و عبرت بیگانگان می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم آباد گفت: ظرفیت بالای هنرمند خلاق ایرانی در به تصویر کشیدن مقاومت، حماسه و جوانمردی آثارمکتوب و ماندگاری می‌سازد که مایه عزت و افتخار ایرانیان و عبرت بیگانگان می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خرم آباد، علی جهان آرا، رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم آباد، در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره هنرهای تجسمی بسیج و در جمع هنرمندان و اصحاب رسانه، ضمن عرض خوش آمدگویی به داوران و برگزیدگان مرحله اول این جشنواره از لرستان با عنوان سرزمین نما و نوا، صلح و صفا، زلال بی‌رنگی و یک رنگی و مفرغ و شفقت یاد کرد و گفت: آغاز به کار و نقطه شروع این همایش را در سحرگاه بهمن ماه در آستانه پیروزی غرورآفرین ملت ایران بر رژیم کفر و استکبار و طاغوت و در جوار گلزار ملکوتی شهدای سرافراز انقلاب اسلامی را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم خروجی و ره‌آورد این جشنواره، همچون دوره‌های قبل، پاسداشت آرمان‌های بنیانگذار کبیرانقلاب اسلامی و شهدای گلگون کفن و گام برداشتن در جهت اعتلای فرهنگی و هنری ایران اسلامی باشد.

رئیس شورای اسلامی شهرستان خرم آباد گفت: ظرفیت بالای هنرمندان ایرانی، مایه عزت ایران و عبرت بیگانگان است.

وی درادامه با بیان اینکه شهدا بزرگ‌ترین و چیره دست‌ترین هنرمندان انقلاب هستند، عنوان کرد: شهدا هنرمندانی هستند که از سنگ مزارشان بوم نقاشی، از اسلحه‌شان قلمو و از خون‌شان رنگین کمان ساختند و تابلوی شهادت را به عنوان هنر مردان خدا در دل و دیده ما به یادگار گذاشتند.

جهان آرا از شهدا به عنوان هنرمندان گمنامی یاد کرد که به جای بیان مکتب «ایسم» ‌های تکراری، مکتب تسلیم الهی را به تصویر کشیدند و بیان داشت: گلزار شهدا، نمایشگاه دائمی هنر‌های مقدسی است که از هر تابلوی نقاب کشیده در خاکش می‌توان به عنوان آخرین اثر هنری بشر نام برد.

وی افزود: هنری که ما امروز از آن به عنوان انعکاس نور مقدس باری تعالی برای رساندن به کمال یاد می‌کنیم، متأسفانه در برخی جوامع غربی به بیان دیگر از جمله «هنر برای هنر» و ابزار نا‌کامی یاد می‌شود.

جهان آرا با اشاره به اینکه هنرکاریکاتور به خاطر شکل محتوایی‌اش همیشه تلخ‌خند واقعیت‌ها را نشان می‌دهد، گفت: با ‌‌نهایت تأسف، این هنر امروز در دست بی‌هنران نا‌صالح به ابزاری برای اهانت به ادیان مختلف و پیامبری که عصاره فضائل و مبشر صلح و دوستی بوده است تبدیل شده است.

وی ادامه داد: اما خوشبختانه در این بازار مکاره، نور الهی هرگز با دهان آلوده این نا‌اهلان خاموش نمی‌شود.

رئیس شورای اسلامی خرم آباد، ضمن محکوم کردن اقدام موهن نشریه فرانسوی در اهانت به ساحت مقدس پیامبر اسلام تصریح کرد: فرهنگ امروز حاکم بر غرب و مزدوران تروریست، دو روی یک سکه هستند که به عنوان ارز رایج استکبار در حال خرج شدن هستند و با نخ کش شدن ارزش آن‌ها از سکه افتاده است.

وی اضافه کرد: قالب ظریف هنر و ارزش هنرمند ایرانی - اسلامی دو روی یک سکه اند که در بازار هنر خرج می‌شوند و این دو هنر و هنرمند هرگز با یکدیگر قابل قیاس نیستند.

جهان آرا همچنین گفت: ظرفیت بالای هنرمند خلاق ایرانی در به تصویر کشیدن مقاومت، حماسه و جوانمردی آثارمکتوب و ماندگاری می‌سازد که مایه عزت و افتخار ایرانیان و عبرت بیگانگان می‌شود.

این جشنواره به میزبانی سازمان بسیج هنرمندان لرستان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز