خبرگزاری کار ایران

احمدی مقدم:

پلیس حرفه‌ای به دانش نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۵۱۳

پیشرفت کشور در عرصه‌های مختلف و در سطح بین‌الملل تنها از طریق ارتقای علمی امکان‌پذیر است.

فرمانده نیروی انتظامی، با اشاره به اینکه، پلیس حرفه ای به دانش حرفه ای نیاز دارد، گفت: سطح علمی پلیس متناسب با نیازهای امنیتی جامعه و دنیا باید ارتقاء پیدا کند لذا آموش های تحصصی و تکمیلی برای ماموران پلیس از مدت ها پیش آغاز شده است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار اسماعیل احمدی مقدم امروز در سومین گردهمایی سراسری دست اندرکاران نشریات علمی ناجا گفت: از تمامی کسانی که از طریق علمی برای برقراری امنیت شایسته مردم، پلیس را یاری می کنند، تشکر می کنم. ماه بهمن یادآور ورود حضرت امام(ره) به میهن و پیروزی انقلاب بزرگ اسلامی ایران است و امروز یاد و خاطره امام(ره) و تمامی شهدای انقلاب و کسانی که جان و سلامت خود را فدای این پیروزی کردند، گرامی می داریم.

وی با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، پیشرفت علمی است، افزود: پیشرفت کشور در عرصه های مختلف و در سطح بین الملل تنها از طریق ارتقای علمی امکان پذیر است.

فرمانده ناجا، تصریح کرد: میزان توجه به آموزش و پژوهش و سهمی که از بودجه کشور به این امر تخصیص می یابد همچنین تعداد مراکز علمی و تحقیقاتی، نشریات، مقالات و… حاکی از پیشرفت سریع جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خصوص در سال های بعد از دفاع مقدس می باشد.

وی افزود: کسانی که در دفاع مقدس بودند توانستد امروز نیز در این جبهه توفیقاتی بدست آورند و بخش اعظمی از اندیشمندان و پژوهشگران افتخار حضور در هر دو جبهه را دارند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: پیشرفت علمی کشور موجب شد تا در زمینه های زیادی بی نیاز از کشورهای دیگر شویم که یکی از موفقیت ها در حوزه پزشکی محقق شده است. اگر در گذشته از پزشکان هندی و بنگلادشی و همچنین داروهای وارداتی استفاده می کردیم امروز با تکیه بر دانش پزشکی خود موفق به تولیدات دارویی شده ایم.

سردار احمدی مقدم یادآور شد: در عرصه دفاعی نیز که تولیدات اندکی داشتیم، امروز در صنایع د فاعی، ترازی برای خود تعریف کرده ایم و در عرصه بیوتکنولوژی و هسته ای نیز با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستیم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: علی رغم تمامی فشارها، تحریم ها، دشمنی ها و جبهه سازی علیه جمهوری اسلامی ایران، ناظران خارجی وقتی به کشورمان می آیند با تعجب بازمی گردند. چرا که توقع دارند کشوری رو به زوال را مشاهده کنند اما وقتی با واقعیت ها روبرو می شوند و پیشرفت های مارا می بینند، دیدگاه های آنان دگرگون می شود.

وی با تاکید براینکه راه خروج از تنگنا های سیاسی و تحریم ها پیشرفت است، بیان داشت: دلیل اصلی تحریم، سدکردن راه پیشرفت کشور است و گرنه مسئله هسته ای بهانه ای بیش نیست چرا که موضوع هسته ای شاخصی از شاخص های پیشرفت محسوب می شود.

احمدی مقدم نشریات علمی را یکی از شاخص های تراز علمی و از ضرورت ها دانست و گفت: با توجه به تنوع و پیچیدگی ماموریت ها و تهدیدات جدید، لازمه پلیس حرفه ای شدن، حرفه ای شدن در حوزه دانش است. لذا در نیروی انتظامی به سمت آموزش های تخصصی و تکمیلی رفته ایم.

وی ادامه داد: پلیس باید مرتب ابزار و شگردهای جدید مجرمان را شناسایی کرده و به ابزاری مسلط شود که رفتارهای مجرمانه را از جامعه دور کند لذا پلیس حرفه ای به دانش حرفه ای نیاز دارد.

فرمانده ناجا خاطرنشان کرد: امروز امنیت در یک کشور قابل تعمیم نیست بلکه در تمامی کشورها ناامنی به سرعت نفوذ می کند. تروریسم، جنایت و ناامنی نیز همانند اپیدمی ها به سرعت رشد و سرایت می کند لذا باید تبادل بین المللی را افزایش دهیم که لازمه آن افزایش تعامل های بین المللی است که خوشبختانه پلیس بین الملل ما نیز بسیار در این زمیته فعال است.

وی با تاکید براینکه سطح علمی پلیس متناسب با نیازهای امنیتی جامعه و دنیا باید ارتقاء پیدا کند، گفت: در دانشگاه علوم انتظامی امین ابتدا توجه به دانش عمومی و اولیه نظامی بود اما امروز به سمت آموزش های تخصصی و تکمیلی رفته ایم. ۱۴ رشته کارشناسی ارشد مصوب و ۳ رشته دکتری هم اکنون در این دانشگاه دانشجو می پذیرد.

احمدی مقدم همچنین تاکید کرد: باید از اندیشمندان بیرون از سازمان نیز استفاده کنیم و تلاش کنیم کسانی که تولید علم در بیرون دارند و می توانند مشکلی از ما را حل کنند از آتها کمک بگیریم.
این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: باید یافته های علمی آزمایش شوند و نتایج حاصل از آن نیز در میدان عمل قابل کاربرد باشد. یکی از بسترها برای استفاده از تمامی استعداد ها و ظرفیت های کشور برای دانش افزایی پلیس، نشریات می باشند.

فرمانده ناجا، گفت: یکی از مشکلات در کشور، بدبینی نسبت به نشریه ها است که آنها را دکوراسیون اتاق مدیران می دانند و باعثمی شود تا محقق نیز ناامید شود. تبدیل تولیدات علمی به میدانی، یک حلقه مفقود شده است اما در ناجا تلاش کردیم تا اعتیارات تحقیقاتی ما به ساختمان، خودرو، تجهیزات و کتاب هایی که فقسه ها را پرمی کنند، هزینه نشود بلکه این هزینه ها باید در صحنه ماموریت های پلیس قابل مشاهده باشند.

فرمانده ناجا، تصریح کرد: امروز توفیقات ما در تبدیل دانش به عمل در نیروی انتظامی آغاز شده است و به این باور رسیده ایم که حل مسئله از طریق روش علمی باشد. بنابراین باید مقالات علمی قابلیت اجرا داشته باشند.

به گفته احمدی مقدم، نتایج حاصل از صرف هزینه در حوزه های علمی در آینده قابل مشاهده است و در سال های اول این هزینه ها تنها برای ایجاد زیرساخت ها می باشد.

وی در پایان گفت: علم و پژوهش در نیروی انتظامی امروز به یک فرهنگ و برنامه بلند مدت تبدیل شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز