خبرگزاری کار ایران

پیرموذن در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

تشریح جلسه فراکسیون محیط زیست با قالیباف

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۶۷

قرار شد در جلسه غیرعلنی به لحاظ معضل تاثیرگذار آلودگی هوا که نقش اساسی در حیات انسان‌ها دارد که آمار مرگ و میر بالایی را ناشی می‌شود گزارش بدهند

سخنگوی فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس تاکید کرد: فراکسیون محیط زیست مجلس٬ جلسه ۳ساعته فشرده و سنگینی با شهردار تهران در خصوص مسائل زیست محیطی داشت. نمایندگان عزیز خصوصاً آقای تابش٬ از رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهردار محترم نام بردند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، کمال‌الدین پیرموذن امروز در جمع خبرنگاران درباره جزئیات جلسه دیروز فراکسیون محیط زیست با قالیباف گفت: فراکسیون محیط زیست مجلس جلسه ۳ساعته فشرده و سنگینی با شهردار مکرم در خصوص مسائل زیست محیطی داشت. نمایندگان عزیز خصوصاً آقای تابش از رشادت‌ها و مجاهدت‌های شهردار محترم نام بردند. درخواستشان تغییر الگوی فضای سبز، با پیوست فضای سبز، بها دادن به مدیریت شهری و نهایتاً خشک شدن کنار‌ها توسط صاحبان مغازه‌ها که ما در خیابان‌ها می‌بینیم و جلوگیری از ساخت و سازهای بی‌رویه بود.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: یکی از مهم‌ترین درخواست‌ها بها دادن به بهره‌گیری از مشارکت مردم در خصوص مسائل زیست محیطی بود و همچنین قطع درختان که خبرنگار‌ها به گوش ما رسانده بودند، موضوع معاینه خودروهای دودزا و خودروهای کهنه و همچنین بها دادن به مدیریت محیط زیست شهر‌ها از ناحیه شهرداران که درخواست کرده بودند ما حاضریم عهده‌دار مدیریت محیط زیست کلان‌شهر‌ها باشیم.

وی افزود: برای نمونه چیزی حدود ۳۰۰ نفر در نظر گرفتند که شهر پردیس را حدود یک میلیون نفر اسکان پذیرند که به هیچ عنوان تصفیه‌خانه‌ای هم در نظر نگرفتند و این موضوع نیز یکی از مشکلات مهمی بود که مطرح شد و نیز اظهاراتی که آقای قالیباف داشتند که مدنظر گروه و کمیسیون قرار گرفت.

پیرموذن خاطرنشان کرد: برنامه جامعه مدیریت محیط زیست را خوشبختانه تهیه کردند و ما به طور جد خواستار تداوم اجرای آن شدیم. آنان، خصوصا خود آقای شهردار چالش اساسی شهر تهران را آلودگی هوا و صدا دانستند که خوشبختانه هم اولویت شهرداری است و هم در توسعه پایدار تهران ۳ موضوع تاثیرگذار اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است.

نماینده مردم اردبیل بیان کرد: در این جلسه بها دادن به فرهنگ ترافیک و اعمال صددرصد قانون را برای حل معضل آلودگی هوا و ترافیک تهران سرنوشت‌ساز شمردیم و تاکید آن‌ها این بود که پول آنچنانی در این مورد نمی‌خواهد و بیشتر مدیریت و اراده را مهم‌ترین مسئله در این زمینه دانستند. آقای شهردار اشاره کردند که آمار‌ها و خصوصا گزارش‌های بعضی از رسانه‌ها در خصوص قطع درختان متاسفانه غلط و کذب است.

این نماینده مجلس اظهار داشت: آقای قالیباف گفت دولت خصوصا وزارت راه و شهرسازی به هیچ صورتی شهرداری تهران همکاری تنگاتنگ ندارد و در سال جدید فقط ۳۵ مصوبه از کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران گذرانده شده و همراهی کرده‌ایم. تا آخر دولت آقای خاتمی یعنی دولت هشتم چیزی حدود ۳۰ الی ۳۵ درصد بودجه شهرداری تهران را دولت تامین می‌کرد اما زمان آقای احمدی‌نژاد بسیار تقلیل یافته و الان زیر ۳ درصد است و استمرار دارد.

وی ادامه داد: تاکید آقای قالیباف این بود که ۷۵درصد عامل آلودگی در تهران خودرو‌ها، ۲۵درصد کارخانجات هستند. آقای شهردار تذکر رئیس فراکسیون محیط زیست را در خصوص توسعه فضای سبز قبول اما اصرار کردند که چیزی حدود ۹۵درصد آبیاری فضای سبز شهر تهران قطره‌ای است و اشاره کردند وقتی که شهرداری تهران را تحویل گرفتم٬ سرانه فضای سبز تهران ۹متر مربع بود اما الان من و همکاران با مشارکت مردم به ۹متر مربع رساندیم و اجرای کامل طرح کمربندی که در دست احداثاست به ۲۳ متر مربع خواهد رسید.

پیرموذن بیان داشت: رشد جمعیت در تهران منفی است٬ اما در حوالی تهران، اسلامشهر، پردیس، کرج و شهریار متاسفانه فوق‌العاده زیاد است و اگر جلوی آن گرفته نشود مانند تهران٬ آثار و خسران بسیار مشکل‌سازی برای این خطه را کلید خواهند زد. آقای شهردار کندن درخت توسط مغازه‌داران را قبول کردند اما دیده شده که خودشان با همکاران‌شان درختان چنار را می‌کنند. عموم زباله‌های شهر تهران خوشبختانه از طریق سیستم سوزاندن حل خواهد شد و به زودی این سیستم سوزاندن زباله‌ها در کهریزک افتتاح خواهد شد که ۷۰ تا ۸۰ درصد زباله‌های شهری به انرژی تبدیل خواهد شد و ۳۰درصد هم با بازیافت مجدد به کود شیمیایی تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم اردبیل ادامه داد: در مورد آلودگی‌های موتورسیکلت‌ها به آقای زنگنه بار‌ها گفته‌اند رسیدگی کنند اما متاسفانه ایشان بی‌توجه بوده‌اند و باید ضرورت همکاری را در این موضوع متوجه بشوند. نهایتا قرار شد در جلسه غیرعلنی به لحاظ معضل تاثیرگذار آلودگی هوا که نقش اساسی در حیات انسان‌ها دارد که آمار مرگ و میر بالایی را ناشی می‌شود گزارش بدهند در جهت افزایش مشارکت و عزم ملی برای حل معضل آلودگی هوا و خصوصاً همکاری بیشتر دولت تدبیر و امید با شهرداری و به ویژه پیش‌بینی مسائل تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز زیست محیطی در برنامه ششم توسعه داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز