خبرگزاری کار ایران

در بازیدید خبرنگاران مطرح شد:

مجتمع سینمایی چارسو توسط بخش خصوصی ساخته شده‌است

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۴۶۳

در مجتمع سینمایی چار سو ۵ سالن سینما با ظرفیت ۹۰۰صندلی وهمچنین یک لابی فرهنگی به وسعت ۳هزار متر مربع و سالن‌هایی برای گالری‌های نقاشی، عکس، ‌نمایش فیلم کوتاه و رستوران طراحی شده است.

مجتمع سینمایی چارسو در تقاطع خیابان جمهوری و پل حافظ درحالی امروز مورد بازدید خبرنگاران قرار گرفت که مدیر این مجتمع اعلام کرد هیچ گونه کمک دولتی برای ساخت این پروژه دریافت نکرده و هیچ سازمان دولتی نیز حمایت نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محی‌الدین صانعی(مدیر مجتمع سینمایی و تجاری چارسو) بعداز بازدید خبرنگاران از این مجتمع در جمع خبرنگاران با اشاره به روند ساخت مجتمع گفت: ساخت این مجتمع بیش از ۴۰ ماه طول کشیده و هدف اصلی ما تغییر فضای کسب و کار و ایجاد یک مجتمع با هدف معماری ایرانی و اسلامی و توجه به مقوله فرهنگ بوده است.

وی ادامه داد: این مجتمع ۶۸ هزار متر وسعت دارد و هزار واحد پارکینگ و ۲۵۰۰ متر انبار تجاری و ۳۳۰ فروشگاه در ۶ طبقه طراحی شده است.

صانعی با اشاره به توجه این مجتمع به سینما گفت: در این مجتمع ۵ سالن سینما با ظرفیت ۹۰۰صندلی و همچنین یک لابی فرهنگی به وسعت ۳هزار متر مربع و سالن‌هایی برای گالری‌های نقاشی، عکس، ‌نمایش فیلم کوتاه و همچنین رستوران طراحی شده است.

وی ادامه داد: دو سالن با ظرفیت ۱۱۰ صندلی، دو سالن با ظرفیت ۱۴۰ صندلی و یک سالن با ظرفیت ۳۲۳ صندلی طراحی و آماده بهره‌برداری است که همزمان با جشنواره فیلم فجر این سالن‌های سینما راه‌اندازی می‌شود. همچنین این سالن‌ها قابلیت این را دارند که جانبازان و معلولان با ویلچر توسط آسانسور به درون سینما بیایند و در انتهای سالن در یک فضای مناسب فیلم‌های روی پرده را تماشا کنند.

صانعی با اشاره به چند منظوره بودن این سالن‌ها گفت: این سالن‌ها قابلیت دارند که شکل‌های مختلف نمایشی همچون تئا‌تر نمایشنامه‌خوانی و اجراهای چند منظوره در آن به روی صحنه برود.

وی درباره نامگذاری این سالن‌ها به‌نام چارسو گفت: چارسو یک نام کاملا ایرانی است و یکی از سالن‌های نوستالژیک تئا‌تر در ایران نیز به این نام نامگذاری شده است. علاوه بر آن ما در طراحی این مجتمع نیز از معماری ایرانی استفاده کردیم.

صانعی ادامه داد: ساخت این مجتمع کاملا توسط بخش خصوصی بدون هیچ کمک دولتی انجام شده و بخشی از هزینه‌ها از طریق پیش فروش واحدهای تجاری تامین شده است و ما از هیچ کمک دولتی استفاده نکردیم و حتی از معافیت‌هایی که به مجتمع‌های فرهنگی و تجاری اعطا می‌‌شد به دلیل بروکراسی استفاده نکردیم.

وی با تاکید بر اینکه در جشنواره فیلم فجر امسال این مجتمع میزان سینمادوستان است؛ گفت: متاسفانه از ۷۲ ساعت زمان برای پیش فروش بلیت‌ها فقط هشت ساعت پایانی امکان خرید بلیت‌های این مجتمع از طرف مسئولان فراهم شد اما ما تلاش داریم که در بلیت فروشی گیشه‌ای میزبان مخاطبان باشیم.

مدیر مجتمع سینمایی چارسو افزود: سیستم پخش D سینما در ایران فقط در سینما کوروش و مجتمع سینمایی چارسو قرار دارد و فیلم‌هایی همچون فیلم حضرت محمد(ص) ساخته مجید مجیدی به دلیل ۲۵ فریم بودن و نوع ساختار فقط در این دو سینما قابل نمایش است.

وی ادامه داد: ما آمادگی داریم که در صورتی که تهیه‌کنندگان فیلم موافقت کنند و مسئولان جشنواره نیز راضی باشند این فیلم را در مجتمع چارسو نمایش دهیم.

صانعی افزود: بعداز جشنواره فیلم فجر با اکران فیلم‌های سینمایی روی پرده می‌توانیم بخشی از مخاطبین اصلی سینما را که در حد فاصل میدان بهارستان تا میدان جمهوری حضور دارند و تاکنون سینمای مجهزی نداشتند را پذیرایی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز