خبرگزاری کار ایران

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران خبر داد:

اعلام فراخوان دعوت از سرمایه گذاران برای احداثواحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۳۹۰

شرکت های متقاضی باید دارای تجربه در امر تولید صنعتی بوده و نیز توانایی کافی برای تامین آورده نقدی برای احداثواحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط متناسب با ظرفیت درخواستی را به تشخیص شرکت ملی گاز ایران دارا باشند، اظهار داشت: تعیین ظرفیت واحد به عهده سرمایه گذار است

مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز ایران، از اعلام و انتشار آگهی فراخوان دعوت از سرمایه گذاران و علاقه مندان به منظور احداثواحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت گاز ایران، ناصر ابراهیمی افزود: به منظور توسعه کاربرد LNG در کشور، تنوع بخشی به روش های عرضه و صادرات گاز و بالا بردن پایداری شبکه به ویژه در روزهای سرد سال، براساس این فراخوان شرکت ملی گاز ایران از علاقمندان احداثواحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط دعوت به سرمایه گذاری می کند.

وی تصریح کرد: براین اساس شرکت ملی گاز تعهد می نماید در هشت ماه ابتدایی سال(از ابتدای فروردین تا انتهای آبان ماه) گاز طبیعی مورد نیاز واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط را در نقطه مورد توافق تامین و در اختیار آنها قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه شرکت های متقاضی باید دارای تجربه در امر تولید صنعتی بوده و نیز توانایی کافی برای تامین آورده نقدی برای احداثواحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط متناسب با ظرفیت درخواستی را به تشخیص شرکت ملی گاز ایران دارا باشند، اظهار داشت: تعیین ظرفیت واحد به عهده سرمایه گذار است اما نقطه احداثواحد باید با تایید شرکت ملی گاز ایران تعیین شود، همچنین هزینه احداثخط لوله اختصاصی انتقال گاز با سرمایه گذار خواهد بود.

مدیر گازرسانی با بیان اینکه میزان ظرفیت ذخیره سازی LNG درهر واحد بستگی به نظر خود سرمایه گذار دارد، افزود: هر تولیدکننده(سرمایه گذار) مکلف است دست کم نیمی از LNG تولیدی خود را از طریق بورس انرژی به فروش برسانند.

ابراهیمی، قیمت ماهانه گاز تحویلی به واحدهای LNG مقیاس کوچک و متوسط تا پایان سال ۱۴۰۰ را به ازای هر میلیون بی تی یو۳.۳ دلار و از ابتدای سال ۱۴۰۱تا پایان سال ۱۴۰۵ را به میزان ۲.۸ دلار کمتر از متوسط قیمت فروش هر میلیون بی تی یو LNG در بورس اعلام کرد و افزود: قیمت ها در مناطق مختلف تولید متفاوت خواهد بود.

وی با بیان اینکه تولید کنندگان و خریداران LNG مجاز خواهند بود LNG تولیدی و یا خریداری شده را صادر نمایند، یادآور شد: هر مقدار LNG که متناسب با نیاز شبکه مورد نیاز شرکت گاز باشد، براساس توافق این شرکت با تولید کنندگان LNG از نظر مقدار و زمان بندی تحویل به قیمت معادل متوسط وزنی قیمت معاملاتی ۳۰ روز پی در پی در بورس انرژی توسط شرکت ملی گازایران خریداری خواهد شد.

مدیر گازرسانی اظهار داشت: درصورتی که هریک ازسرمایه گذاران به اقداماتی مبادرت نمایند که منجر به ترویج مصرف LNG در سامانه های حمل و نقل بین شهری، ریلی و شناورها شود، متناسباً از تسهیلات بند ' ق ' قانون بودجه سال ۱۳۹۳ نیز برخوردار خواهند شد.

ابراهیمی افزود: سرمایه گذاران مکلفند استانداردهای فنی، ایمنی و زیست محیطی مورد تایید شرکت ملی گاز ایران را در احداثو بهره برداری از واحدهای مورد بحثمراعات نمایند. وی با اشاره به اینکه متقاضیانی که با ایشان موافقتنامه احداثواحد LNG منعقد می شود، باید ضمانتنامه ای به ارزش سه درصد سرمایه گذاری برآورد شده برای احداثواحد پیشنهادی را به شرکت ملی گاز ایران ارایه نمایند، گفت: این ضمانت نامه پس از انجام ۱۰ درصد ارزش سرمایه گذاری، آزاد خواهد شد.

یادآور می شود، علاقمندان اعم از شرکت های ایرانی و خارجی می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و نیز ارائه تقاضاهای خود تا تاریخ۳۰ بهمن ماه امسال به امور گازرسانی به صنایع و نیروگاهها با شماره تلفن ۸۸۹۱۲۸۶۴ درشرکت ملی گاز ایران تماس حاصل فرمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز