خبرگزاری کار ایران

حقانی‌ در گفت‌وگو با ایلنا:

انتخابات شورایاری‌ها را به رسمیت بشناسید

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۲۲۸

در سه دوره قبل این انتخابات برگزار شده و وزارت کشور نیز آن را تایید کرده است / احتمال تغییر در زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که انتخابات شورایاری‌ها باید از سوی همه نهادها به رسمیت شناخته شود.

محمد حقانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره برگزاری انتخابات شورایاری گفت: در سه دوره قبل این انتخابات برگزار شده و وزارت کشور نیز آن را تایید کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم در سطح محلات در انتظار برگزاری این انتخابات هستند و قرار هم بر این نیست، که کار سیاسی انجام شود.

حقانی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم، کار خلاف قانون انجام دهیم، افزود: شورایاری‌ها نهادی اجتماعی و خدماتی هستند، از همین رو امیدواریم که از سوی مجلس قانون این انتخابات تدوین تا مشکلات موجود نیز رفع شود.

وی ادامه داد: هنوز این موضوع قانون‌مند نشده است، اما پیش از این وزارت کشور در دولت‌های گذشته انجام این انتخابات را تایید کرده است. ضمن اینکه ما هیات نظارت بر انتخابات شورایاری‌ها را نیز تشکیل داده‌ایم.

حقانی درباره اظهارات وزیر کشور مبنی بر وجود خلاء قانونی برای برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: وزارت کشور و فرمانداری را در رابطه با برگزاری این انتخابات متقاعد خواهیم کرد. امروز در جلسه شورای شهر نیز در این باره صحبت می‌کنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به آغاز ثبت‌نام‌ از داوطلبان شرکت در انتخابات شورایاری‌ها و همچنین تشکیل ستاد اجرایی این انتخابات افزود: شورای حل اختلاف نیز نظر خود را درباره برگزاری انتخابات شورایاری‌ها به صراحت بیان کرده و به نفع شورا رای داده است، از همین رو امیدواریم که سایر دستگاه‌ها نیز در برگزاری این انتخابات، شورای شهر را همراهی کنند.

حقانی تاکید کرد: از دولت انتظار نمی‌رود که درباره یک پارلمان محلی این‌گونه اظهار نظر کند. دولت باید در جهت تقویت این نهاد عمل کند.

وی تصریح کرد: شورای شهر تهران در تلاش است که وزارت کشور و فرمانداری که در دوره های قبل انتخابات را برگزار کرده‌اند، این دوره نیز مجری انتخابات باشند. در غیر این صورت از شهرداری می‌خواهد که مجری انتخابات باشد.

این عضو شورای شهر همچنین درباره نظر وزارت کشور مبنی بر اخذ مجوز قانونی برای برگزاری این انتخابات گفت: ‌ مجوز دیگر از کجا باید بگیریم؟ درست است که مجلس برای انتخابات شورای شهر قانون دارد اما انتخابات شورایاری‌ها نیز سه سال است که برگزار می‌شود. نمی‌دانیم در روز‌های اخر چرا این حرف‌ها مطرح می‌شود؟ ما قطعا پیگیر برگزاری انتخابات خواهیم بود.

وی افزود: ما علاقه‌مند بودیم که برای نهادینه‌شدن این انتخابات وزارت کشور و فرمانداری کمک کنند که این انتخابات برگزار شود. از نظر قانونی می توانیم شورای تامین استان را در جریان بگذاریم و این انتخابات را با کمک شهرداری برگزار کنیم.

حقانی درباره منتفی شدن نظارت نمایندگان مجلس بر انتخابات شورایاری‌ها گفت: نمایندگان مجلس به عنوان نماینده مردم می‌توانند، بر این انتخابات نظارت داشته باشند، اما ما می‌خواستیم که این نظارت از سوی شورای شهر تهران صورت بگیرد.

حقانی درباره زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها گفت: قرار بر این بود که ۸ اسفند انتخابات برگزار شود. اما به دلیل اینکه شورا تصمیم گرفت؛ مهلت بیشتری برای نام نویسی به افراد بدهد، قرار شد که در ستاد هفت نفره هماهنگی در این باره تصمیم‌گیری و رسما زمان برگزاری انتخابات اعلام شود.

به گفته این عضو شورای شهر تهران احتمال تغییر در زمان برگزاری انتخابات شورایاری‌ها وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز