خبرگزاری کار ایران

استاندار کردستان:

معادن به شرط فرآوری واگذار خواهند شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۲۶

بارش‌های اخیر فایده‌ای برای سفره‌های زیرزمینی ندارد و نمی‌تواند کاستی‌های گذشته را جبران کند / در استان کردستان حتی یک متر آزادراه هم وجود ندارد در حالی‌که کردستان در مسیر ترانزیت شمال به جنوب قرار دارد.

استاندار کردستان خام فروشی در معادن استان را از واقعیت‌های تلخ برشمرد و گفت: از این به بعد معادن به شرط فرآوری واگذار خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ عبدالمحمد زاهدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان افزود: پیگیری مسائل و مشکلات حوزه آب به خصوص کم آبی یکی از مهمترین اولویتهای کاری مسئولان است.

وی تصریح کرد: میزان نزولات جوی استان در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مناسب تر بوده اما این بارش ها سفره های زیرزمینی را پر نمیکند و ما همچنان با مشکل کم آبی مواجه هستیم.

زاهدی در ادامه با اشاره به اینکه مشکل کم آبی تنها مختص به استان کردستان نیست گفت: بسیاری از استان‌های کشور درگیر این معضل هستند که باید تدابیر ویژه‌ای اندیشید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بعد از مشکل آب و کم‌آبی، زیرساخت‌های حمل و نقل جزو مهمترین مشکلات استان است گفت: در استان کردستان حتی یک متر آزادراه هم وجود ندارد در حالی‌که کردستان در مسیر ترانزیت شمال به جنوب قرار دارد.

زاهدی توجه به اینکه دولت تلاشه‌ای زیادی در جهت توسعه راه‌های استان انجام داده اما کافی نیست، اظهار داشت: با پیگیری‌های مکرر مبلغ ۸۵۰ میلیارد ریال اعتبار از محل ماده ۱۸۰ برای راه‌های استان جذب کردیم که برای پروژه‌های اولویت‌دار خصوصاً راه اختصاص می‌دهیم.

وی در ادامه افزود: توجه به جاده های روستایی نیز اولویت دیگر استان است که برای ارتقا و بهتر شدن این جاده‌ها و آسفالت آنها اعتباراتی نیز در نظر گرفته شده است.

زاهدی به پروازهای فرودگاه سنندج اشاره کرد و گفت: متاسفانه به دلیل زمین گیر شدن تعدادی از هواپیماهای شرکت آسمان شاهد اختلالاتی در پروازهای روزانه فرودگاه سنندج بودیم.

وی همچنین در ادامه از توافق با شرکت هواپیمایی ماهان برای ایجاد یک ایرلاین استانی در کردستان با مشارکت شرکت ماهان در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

زاهدی در ادامه با اشاره به تخلفات صورت گرفته در حوزه مدیریت شهری گفت: متاسفانه تخلفاتی در این حوزه صورت گرفته که استانداری و دستگاه قضایی در این حوزه ورود کرده و پرونده این تخلفات هم اکنون در جریان است و تعدادی افراد شناسایی و دستگیر شده اند.

وی در ادامه خام فروشی در معادن را یکی دیگر از مشکلات استان و واقعیت تلخ برشمرد و گفت: از این به بعد معادن به شرط فرآوری واگذار خواهند شد.

وی به اعتبارات ویژه صندوق توسعه ملی به ۸ استان توسعه نیافته کشور اشاره کرد و افزود: نرخ تسهیلات در حوزه صنعت، گردشگری، صنایع تبدبلی، کشاورزی و سرمایه در گردش استان از لحاظ ریالی ۴درصد و از لحاظ ارزی نیز ۲درصد پایین تر از سایر استانهاست.

وی در پایان با اشاره به بحران بیکاری در کردستان گفت: نرخ بیکاری در استان ۲۸/۱ درصد می باشد که باید حفظ شاغلین موجود را در اولویت کاری خود قرار دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز