خبرگزاری کار ایران

پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جشنواره تئاتر فجر

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۰۲۲

بی‌تردید توجه به جایگاه بی‌بدیل هنر «تئاتر» توجهی اصیل و ضروری بوده و از تعالی آگاهی همگانی برای تحقق آرمان‌های والای انسانی محسوب می‌شود.

علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و سومین جشنواره تئاتر فجر پیام داد.

به گزارش ایلنا، متن پیام علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سی و سومین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به شرح زیر است:

«در گستره پیش روی جامعه‌ای که رویکرد عمومی آن متأثر از تدین و تمدنی توانمند و مزین به آموزه‌های ارزشمند دینی است، بی‌تردید توجه به جایگاه بی‌بدیل هنر «تئاتر» توجهی اصیل و ضروری بوده و از تعالی آگاهی همگانی برای تحقق آرمان‌های والای انسانی محسوب می‌شود و یقیناً در جهان امروز که از اندیشه‌گریزی، خشونت‌طلبی و هنجارشکنی‌های اخلاقی و عرفی رنج می‌برد، بیش از هر موقعیت و برهه‌ دیگری، نیازمند تئاتری هستیم که در جهت کارکردهای ارزشمند فرهنگی و ایفای نقشی ماندگار در تقویت باورها و ارتقا تربیت و فرهیختگی‌های فردی و اجتماعی، به دور از شعارزدگی ارائه شود.

اما شرط توفیق در انجام شایسته این مسئولیت، نگاه و تفکر صحیح حاکم بر پیکره‌ آثار نمایشی است. چرا که اندیشه‌های نهفته در متن هر نمایشنامه، مانایی و یا میرایی آن اثر را ضمانت و یا تهدید می‌کند، تئاتر در صحنه‌ای به ظاهر کوچک و محدود سامان می‌گیرد، حرکت می‌دهد، جریان‌سازی می‌کند و می‌تواند هر تردیدی را به کیمیای قدرت معنوی خود، به ایمانی تماشایی بدل سازد.

از این منظر می‌توان انتظار داشت انقلابی که مبشر استقلال و آزادی در سایه معارف و فرهنگ اسلامی است، بر حمایت از فعالیت‌های ارزشمند هنری و از جمله تئاتر و بهره‌گیری از ظرفیت‌های وسیع آن تأکید کند و این رویکرد ارزنده در جشنواره‌های تئاتر فجر انقلاب اسلامی گسترش و بروز بیشتری می‌یابد.

از همه هنرمندان گرامی کشور، پیشکسوتان، هنرجویان جوان و به ویژه عزیزان حاضر در جشنواره‌ سی و سوم سپاسگزارم و توفیق خدمتگزاری به فرهنگ و هنر ایران اسلامی را برای همگان مسألت دارم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز