خبرگزاری کار ایران

استاندار تهران اعلام کرد؛

تشکیل مرکز جذب و حمایت از سرمایه گذاری

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۸۰۲

استان تهران نزدیک به ۲۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد و لازم به ذکر است که بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

استاندار تهران گفت: استان تهران نزدیک به ۲۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد و لازم به ذکر است که بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ مهندس هاشمی استاندار تهران و رئیس شورای گفت و گوی استان تهران در اولین همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان تهران گفت: وقتی دولت تدبیر و امید شکل گرفت محور را در دست توسعه اقتصادی، مردم و بخش خصوصی قرار دادیم. ریاست محترم جمهوری در جلسات مختلف اشاره کردند که این مسیر، مسیری است که باید در کنار حماسه سیاسی به حماسه اقتصادی هم دست پیدا کنیم، چرا که پتانسیل و توان به لحاظ امکاناتی که خداوند به ما داده است دستیابی به این هدف را امکان پذیر می‌سازد.

هاشمی تصریح کرد: از روزی که بنده به عنوان نماینده عالی دولت در استان تهران انتخاب شدم اولین نگاه خود را بر روی این مساله قرار دادم که باید چه روشی را در استان تهران اتخاذ کرد تا بتوانیم خواسته رئیس جمهوری را در تهران که هم پایتخت اقتصادی است و هم سیاسی است جامه عمل بپوشانیم.

استاندار تهران گفت: اولین نگاه من رفتن به سمت قانون بود. این مساله را بررسی کردیم که تاکنون چه بسترسازی‌هایی در این زمینه صورت گرفته است. مسائل یاد شده را به روز کرده و عملیاتی کنیم.

وی در ادامه گفت: بنا به تجربه بنده شورای گفت و گو و بخش خصوصی این مساله را پوشش می‌دهند ما هم در قانون برنامه پنجم و هم در قانون فضای کسب و کار این مساله را مورد توجه قرار دادیم. بنده در مجلس و در هر دو مورد جزو کسانی بودم که تلاش می‌کردم این قوانین به نتیجه برسد

رئیس شورای گفت و گوی استان تهران گفت: اتاق تهران به عنوان یکی از مهمترین اتاق های کشور بیش از ۵۰ درصد کارت های بازرگانی را صادر می‌کند، از طرفی دیگر استان تهران نزدیک به ۲۸ درصد سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص می دهد و لازم به ذکر است که بیش از ۵۰ درصد از درآمدهای مالیاتی کشور را تامین می‌کند.

وی در ادامه اذعان داشت: برای انجام این مسائل می‌طلبد که این بخش را بیش از پیش فعال کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز