خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر مقام معظم رهبری:

حکومت وظیفه دارد به درماندگان خدمت کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۳۷۸۵

تشکیلات هلال احمر در کشور ما تشکیلات فعال و پر کاری است اما با چراغ خاموش و بدون سر وصدا خدمات بزرگی را در کشور و خارج از کشور انجام داده است.

آیت الله گلپایگانی گفت: حکومت وظیفه دارد به درماندگان خدمت کند

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ در مراسم تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه و رئیس جمعیت هلال احمر آیت الله گلپایگانی نماینده ولی فقیه، درباره جمعیت هلال احمر گفت: تغییر و تحولی در کار و اداره این جمعیت به وقوع پیوست و تصمیم بر این شد که بعد از رحلت آیت الله غیوری که سالهای سال در این جمعیت به عنوان نماینده امام و نماینده ولی فقیه خدمت می‌کردند آیت الله معزی امور را به دست بگیرند.

وی در تکریم آیت الله غیوری گفت: فقدان این مرد بزرگ و خوشنام جای تاسف دارد البته ایشان در کمال و اوج خوشبختی از دنیا رفت.

آیت الله گلپایگانی گفت: من از نزدیک با ایشان آشنا بودم و دیدم در هیچ یک از مواردی که صاحبان حاجت به ایشان مراجعه می‌کنند از پیششان دست خالی بازگردند. آیت الله غیوری طبع بلند، همت بلند و نیت خالص داشت و ما بروز وظهور محبوبیت وی را در مراسم تشییع ایشان دیدیم.

وی با اشاره به اینکه آیت الله غیوری مصداق این فرمایش پیامبر است که آنگاه که عالمی بمیرد شکافی در اسلام ایجادمی شود که هیچ چیز آن را پر نمی‌کند گفت: نکته مهم زندگی آیت الله غیوری ثبات قدم برخط صحیح و تبعیت از ولی فقیه بود. وی هرگز از این خط منحرف نشد و هر چه ولی فقیه می‌فرمود عمل می‌کرد.

آیت الله گلپایگانی گفت: بار‌ها دیدم وقتی حادثه‌ای رخ می‌داد آقا دستور می‌داد که ایشان در منطقه حضور داشته باشند و گرچه آیت الله غیوری کسالت داشت اما در منطقه حضور پیدا می‌کرد و با دلجویی از حادثه دیدگان از رنج آن‌ها می‌کاست.

وی تاکید کرد: این رسالت نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر است در حقیقت رسالت حکومت اسلامی همین است این حکومت وظیفه دارد به درماندگان خدمت کند.

گلپایگانی گفت: تشکیلات هلال احمر در کشور ما تشکیلات فعال و پر کار است اما با چراغ خاموش و بدون سر وصدا خدمات بزرگی را در کشور و خارج از کشور انجام داده است.

وی با اشاره به ساخت بیمارستانی در لبنان و دبی گفت: مسئله خدمات پزشکی یکی از مسائل اصلی این جمعیت است حتما باید پاسداری از ارزش‌ها که اساس نظام است سرلوحه کار این جمعیت قرار بگیردمرام و خط ومشی هلال احمر این است که ارزشهای فراموش شده را در خدمت رسانی به مردم ستمدیده احیا کند.

وی افزود: این جمعیت بی‌دریغ افراد داوطلب خود را به مناطق حادثه دیده اعزام می‌کند یک میلیون جوان آماده و داوطلب خدمت در هلال احمر حضور دارد که سرمایه عظیمی است و با مدیریت مناسب باید از این ظرفیت به خوبی استفاده شود.
گلپایگانی با تاکید براینکه باید در جمعیت هلال احمر پرکار بود گفت: همیشه فرصت خدمت رسانی پیدا نمی‌کنیم خداوند حکومت اسلامی را به این مردم داد و آن‌ها وظیفه خدمت به مردم را به ما سپرده‌اند باید در این مدت محدود هر چه بیشتر برای آخرت خودمان ذخیره کنیم.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به حادثه ۹دی گفت: مردم در بزرگداشت این روز نشان دادند که ارتباط صمیمی بین مردم ورهبری وجود دارد که در هیچ جای دنیا شناخته شده نیست.

وی افزود: در جریان حوادثاخیر عراق کسی باور نمی‌کرد که این کشور این گونه نجات پیدا کند گروه داعش که روی همه جنایتکاران را سفید کرده است تصور نمی‌کرد که با فتوای آیت الله سیستانی همه مردم برای جنگ با آن‌ها آماده شوند چه افرادی که حتی سابقه اسلحه دست گرفتن هم نداشتند به میدان آمدند وچه کسی این افراد را سازمان دهی کرد غیر از ایران و بچه‌های ایران.

گلپایگانی افزود: امروز شاهد هستم افرادی که خودشان مظهر تروریست هستند راهپیمایی راه می‌اندازند و جلاد اسرائیل این کودک کش در این تظاهرات شرکت می‌کند.

وی ادامه داد: گرچه نیاز به معرفی آیت الله معزی نیست ایشان به عنوان نماینده مقام معظم رهبری درچند کشور اروپایی خدمت کردند و در این مدت منشا خدمات بزرگی بودند. رهبری نیز ایشان را به عنوان نماینده خودشان در این جمعیت معرفی کردند.

گلپایگانی گفت: جمعیت هلال احمر مجموعه‌ای است که باید یکصدا و متحد کار کند، مسئولیتهای نماینده ولی فقیه در این جمعیت سنگین است امیدواریم هر روز خبر‌های خوشی از این جمعیت به ما برسد.

گفتنی است آیت الله گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری درپایان متن حکم مقام معظم رهبری درباره آیت الله معزی را به عنوان نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر قرائت کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز