خبرگزاری کار ایران

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌:

جشنواره‌ها بی‌حاشیه‌تر از سال قبل برگزار می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۹۹

جشنواره فیلم، موسیقی، ‌ جشنواره شعر و ادب؛ جشنواره تئاتر و جشنواره خوشنویسی امسال بی‌حاشیه‌تر از قبل برگزار می‌شوند و امیدواریم با مشکلاتی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم روبرو نشویم.

نشست رسانه‌ای حسین نوش‌آبادی(سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، امروز سه شنبه - ۲۳ دی - در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نوش آبادی در این نشست با اشاره به بودجه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: اگر این بودجه در مجلس تصویب شود سال آینده را با بودجه بهتری پشت سر می‌گذاریم. اعتبارات هزینه‌ای ۱۴ درصد رشد پیدا کرده و اعتبارات عمرانی ۵۳ درصد افزایش داشته که این نشان دهنده توجه دولت به حوزه فرهنگ است و امیدواریم مجلس با نگاهی که به فرهنگ دارد کمک کند این بودجه آسیب نبیند.

سخنگوی وزیر وزیر تصریح کرد: ۷۷۰میلیارد تومان بودجه ارائه شده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس است که با حساب ۹۸ میلیارد تومان در ردیف‌های متفرقه در مجموع به ۸۷۰ میلیارد تومان می‌رسد که رشد نسبتا خوبی است.

او با بیان اینکه بیشترین رشد اعتبارات را در پژوهش‌های کاربردی مشاهده می‌کنیم، ادامه داد: در بخش تولید فیلم‌های فاخر ۵ میلیارد تومان و بنیاد بازی‌های رایانه‌ای ۴ میلیارد تومان درنظر گرفته شده که در مجموع وضعیت اعتباری خوبی را در سال آینده به ما نشان می‌دهد و همه اینها درصورتی است که این اعتبارات در مجلس کاهش پیدا نکند.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری جشنواره ایجاد فضای همدلی و مشارکت به همراه ایجاد رقابت سالم برای ارتقای کیفی محصولات فرهنگی و هنری است. جشنواره فیلم فجر جشنواره مهمی است که هر سال برگزار می‌شود و تمام تلاش این است که این جشنواره‌ها بتوانند به هدف مورد نظر خود نزدیکتر شوند.

او افزود: ۸۸ فیلم در بخش سودای سیمرغ و ۱۲۷ فیلم در بخش مستند ارائه شده علاوه بر این برگزیده‌ها دو فیلم از جشنواره بین‌المللی کودک داشتیم که در اصفهان برگزار شد. هیات انتخاب فیلم دلسوز و اهل فن بودند و خروجی این هیات‌ها بهترین تصمیم است. برای نمایش به موقع فیلم‌ها ۲۹ سالن سینما میزبانی این جشنواره را قبول کردند که به طور همزمان فیلم‌ها را اکران می‌کنند.

نوش آبادی در انتها نسبت به برگزاری بی‌حاشیه جشنواره‌های فجر گوناگون اظهار امیدواری کرد و گفت: جشنواره فیلم، موسیقی، ‌ جشنواره شعر و ادب جشنواره تئاتر و جشنواره خوشنویسی امسال بی‌حاشیه تر از قبل برگزار می‌شوند و امیدواریم با مشکلاتی که در سال گذشته با آن مواجه بودیم روبرو نشویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز