خبرگزاری کار ایران

بخشی از مطالبات معوقه کارگران لوله صفا پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۱۴۵

«قسط اول مطالبات معوقه یک هزار کارگر لوله و نورد صفا در شهرستان ساوه غروب دیروز(دوشنبه ۲۲ دی) پرداخت شده است / کارگران فردا تا حوالی ظهر کار می‌کنند و بعد از آن در صورتی تولید را ادامه می‌دهند که بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه‌شان پرداخت شده باشد.»

منابع کارگری می‌گویند قسط اول مطالبات معوقه یک هزار کارگر لوله و نورد صفا در شهرستان ساوه غروب دیروز(دوشنبه ۲۲ دی) پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران لوله و نورد صفا از شهریور ماه امسال تا غروب دیروز حقوق نگرفته‌ بودند و از ابتدای پارسال تا به حال بیش از ۱۶ ماه حق بیمه‌شان به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

منابع کارگری درعین حال گزارش داده‌اند کارخانه لوله و نورد صفا از صبح امروز باز است اگر چه کارگران از فردا تولید را آغاز می‌کنند.

یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: کارگران فردا تا حوالی ظهر کار می‌کنند و بعد از آن در صورتی تولید را ادامه می‌دهند که بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه‌شان پرداخت شده باشد.

ایلنا پیش از این به نقل از کارگران گزارش داده بود که شورای تامین ساوه مصوب کرده است در روزهای ۲۱ دی ماه(یکشنبه)، ۱۰ بهمن، ۱۰ اسفند و ۲۵ اسفند، مبلغی معادل یک ماه حقوق به کارگران پرداخت شود و روز ۲۸ اسفند نیز عیدی و پاداش کارگران پرداخت شود.

بر اساس این گزارش، شورای تامین پرداخت حقوق ماه‌های دی، بهمن و اسفند کارگران را به سال آینده موکول کرده است. این شورا همچنین مصوب کرده است که بیش از ۱۶ ماه بیمه معوقه کارگران اواسط این هفته پرداخت شود.

گفتنی است نزدیک به ۶۰ کارگر لوله و نورد صفا روز یکشنبه(۲۱ دی) در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات معوقه خود مقابل فرمانداری ساوهتجمع کرده بودند. همزمان بیش از ۱۰۰ کارگر دیگر در محوطه کارخانه تجمع کرده بودند و در اقدامی اعتراضی و نمادین، تعدادی لاستیک را به آتش کشیدند. کارگران ناراضی روز شنبه نیز تجمع مشابه‌ای را در محوطه کارخانه برگزار کرده بودند.

کارگران این واحد تولیدی پیش از این از تاریخ ۲۷ مهر تا ۱۷ آبان به مدت ۱۸ روز در اعتراض به تعویق سه ماه حقوق و چندین ماه بیمهدست از کار کشیده بودند.

کارخانه لوله و نورد صفا در مجاورت بزرگراه ساوه به تهران و در کیلومتر نهم این بزرگراه قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز