خبرگزاری کار ایران

حکیمی پور در جلسه علنی شورا درخواست کرد:

عملکرد شورای شهر باید بررسی شود

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۸۲

نظارت موردی کفاف شهری مانند تهران را نمی‌دهد و من خواهش می‌کنم شورا تعداد جلسات علنی که تنها بازخورد بیرونی داشته و اثری بر کارکرد شورا نداشته کم کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: به نظر من پس از گذشت ۱۶ ماه از چهارمین شورای شهر تهران فکر می‌کنم باید عملکرد خود را ارزیابی کنیم و ببینیم آیا در این مدت به اهداف خود در مدیریت شهری یا شورای شهر رسیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ احمد حکیمی‌پور در یکصدو بیست و سومین جلسه علنی چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: شاهد نوعی بدعت و رفتار سلیقه‌ای در شورا هستیم که عملا مانع از انجام وظایف قانونی اعضای شورا می‌شود به همین دلیل تصمیم گرفتم در این جلسه نطق پیش از دستور داشته باشم.

وی تاکید کرد: ما به عنوان اعضای شورای شهر تهران باید ببینیم در این ۱۶ ماه از کجا به کجا رسیده‌ایم.

حکیمی‌پور با بیان اینکه من در شورای اول شهر تهران هم بودم؛ گفت: از آن دوران خاطرات تلخ و شیرینی دارم و به نظرم وجود بعضی از ضعف‌ها برای دوره تاسیس طبیعی است اما دوره چهارم با توجه به تجارب گذشته باید کم نقص‌تر باشد.

عضو شورای شهر تهران، تاکید کرد: تعداد اعضای این شورا دو برابر شده و انتظار داشتیم عملکرد هم دوبرابر و کارهای تخصصی با کیفیت‌تر انجام شود.

وی تصریح کرد: منظور بنده این نیست که طی ۱۶ ماه کاری نکرده‌ایم بلکه همه اعضا زحمت کشیده‌اند.

این عضو شورای شهر افزود: شورا باید یکپارچه دیده شود چرا که ۳۱ نفر عضو شورا، یک کلیت واحد هستند و در پایان این دوره درباره شورا به طور کلی نظر می‌دهند نه تک تک اعضا.

حکیمی‌پور گفت: پیشنهاد دادم قبل از شروع شورا حرف‌ها یکی شود چراکه حرف‌های اعضای شورا دربار ه مدیریت شهری و مشکلات شهری یکی است که متاسفانه این کار به خوبی انجام نشد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار داشتم شورا عرصه بازی و اجرای برنامه‌های طراحی شده از بیرون نباشد و کیان و شان شورا حفظ شود.

حکیمی‌پور ادامه داد: این فرصت ۴ ساله امانت مردم است وباید از آن استفاده کرده کارنامه موفقی را به مردم ارائه دهیم.

عضو شورای شهر تهران پیشنهاد کرد: ماهی یکبار جلسه خودمانی داشته باشیم و خود را رصد و بازنگری کنیم که چه عملکردی دربرابر وظایف سه گانه‌ای که رهبر معظم انقلاب یعنی حمایت، هدایت و نظارت را که برعهده شورا گذاشته است، داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: ما فقط خوب حمایت کردیم اما در بعد هدایت و نظارت باید دید چگونه عمل کردیم. نظارت‌ها به صورت موردی بوده و باید ساختارمند شود.

وی با اشاره به قانون شورا‌ها، گفت: در بندهای مختلف این قانون بر وظیفه نظارتی شورا تاکید شده است وبه همین دلیل قانون گذار تاکید داشته است که شورای شهر در ماه دو جلسه داشته باشد تا بقیه وقت شورا صرف نظارت شود.

وی تاکید کرد: نظارت موردی کفاف شهری مانند تهران را نمی‌دهد و من خواهش می‌کنم شورا تعداد جلسات علنی که تنها بازخورد بیرونی داشته و اثری بر کارکرد شورا نداشته کم کند.

حکیمی‌پور گفت: ابتکار عمل از دست شورا خارج شده و این نهاد دچار روزمرگی شده است تقاضا دارم جلسات داخلی بگذاریم و مسائل را مطرح کنیم.

وی با اشاره به وجود اعمال سلیقه در شورا گفت: من فرمی را که به موجب آن اعضای شورا می‌توانستند کمیسیون خود را تغییر دهند امضا کردم و خدمت چمران ریاست شورای شهر دادم اما ۴ ماه است که این موضوع در شورا طرح نشده درحالی که رئیس شورا وظیفه دارد پیشنهادات را در شورا مطرح کند. این موضوع مطرح نشدن و احجاف در حق من صورت گرفت. کسی نمی‌تواند حق قانونی اعضای شورا را سلب کند. از شورای شهر تهران می‌خواهم این بحثرا در دستور قرار دهند در غیر این صورت از راههای قانونی عمل می‌کنم.

چمران در پاسخ به سخنان حکیمی‌پور گفت: همه پیشنهادات در صحن علنی شورا مطرح و برای مدت یکسال مصوب شد و امکان تغییر آن در وسط کار وجود ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز