خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون تلفیق در جمع خبرنگاران:

بودجه امسال انقباضی بسته نشده است / نیازی به اصلاح متمم بودجه ۹۳ وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۷۰

فرض ما این بوده است که بودجه عمرانی استان‌ها صددرصد تحقق یابد بنابراین فکر می‌کنم امسال نیازی به اصلاح متمم بودجه ۹۳ وجود ندارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق تصریح کرد: رشد اقتصادی ۲.۵ درصد سرمایه گذاری ۴درصد نرخ تورم ۱۴.۵ درصد و نرخ رشد نقدینگی ۱۷ درصد پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، محمدمهدی مفتح در جمع خبرنگاران در توضیح جلسه کمیسیون تلفیق٬ گفت: در جلسه دیروز کلیات بودجه بررسی شد زیرا هنوز کمیسیون‌های تخصصی گزارش‌هایشان را به کمیسیون تفلیق ارائه نداده‌اند.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان هفته جاری گزارش‌ها به کمیسیون تلفیق برسد بنابراین از روز شنبه ۲۷/۱۰ تا روز چهارشنبه ۸ بهمن ماه به مدت دو هفته کاری بودجه در کمیسیون تلفیق بررسی خواهد شد.

نماینده تویسرکان بیان کرد: تلاش ما این است حداکثر تا ۱۲ بهمن گزارش ما به مجلس تحویل و این مدت تمدید نشود.

وی در باره جلسه دیروز گفت: آقای نوبخت در این جلسه حضور داشتند و کلیات بودجه را توضیح دادند و همچنین گزارشی از تامین بودجه سال ۹۳ مطرح کردند. اعم موضوعات به شرح زیر بود:

لایحه بودجه بر مبنای اصل ۵۲ قانون اساسی که در آن تاکید شده است٬ بودجه باید بر مبنا و براساس قانون تنظیم شود. در این جهت در بودجه امسال بر مبنای قانون محاسبات عمومی برنامه توسعه و اسناد بالادستی از جمله اقتصاد مقاومتی تنظیم شده و تلاش ما این است که این بودجه به سمت عملیاتی شدن سوق داده شود.

وی گفت: اسناد پشتیبان بودجه آماده شده است و در غالب یک دفترچه در اختیار نمایندگان قرار گرفته است.

وی گفت: ۲۳۴ هزار میلیارد تومان منابع عمومی در بودجه، ‌۲۶۷ هزار میلیارد تومان بودجه بانک‌ها و شرکت‌های داخلی و مجموع بودجه ۷۳۸ هزار میلیارد تومان است.

وی گفت: در بودجه سال ۹۴ مفروض آن است که ما یک میلیون بشکه نفت، ‌۳۰۰ هزار میعانات گازی و ۱۳۰ هزار دیگر میعانات گازی به کارخانه‌های داخلی داشته باشیم همچنین در این بودجه نفت ۷۲ دلار پیش‌بینی شده است که از این منابع ۲۰ درصد به صندوق توسعه ملی اختصاص دارد ۱۴.۵ درصد سهم خود شرکت نفت بنابراین ۶۵درصد در آمد حاصل به بودجه اختصاص دارد.

سخنگوی کمیسیون تلفیق گفت: رشد اقتصادی ۲.۵ درصد سرمایه گذاری ۴درصد نرخ تورم ۱۴.۵ درصد و نرخ رشد نقدینگی ۱۷ درصد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به بودجه سال ۹۳ تصریح کرد: دولتمردان معتقد بودند که ۱۸۰ میلیارد تومان این بودجه محقق خواهد شد اما تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۰۰ میلیادر تومان آن محقق شده است.

وی با بیان اینکه بودجه عمرانی در سال ۹۳-۹۲ ٬ هزار میلیارد تومان بوده است٬ اظهار کرد: فرض ما این بوده است که بودجه عمرانی استان‌ها صددرصد تحقق یابد بنابراین فکر می‌کنم امسال نیازی به اصلاح متمم بودجه ۹۳ وجود ندارد.

وی در باره اینکه بودجه امسال انقباظی و انبساطی است گفت: بودجه سال ۹۳،۲۱۱ هزار میلیارد تومان بود که برای سال ۹۴،۲۲۴ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که بنابراین افزایش داشته است که این نشان می‌دهد بودجه امسال انقباضی بسته نشده است.

وی بیان کرد: تلاش ما این است که بودجه امسال در کمیسیون تلفیق به گونه‌ای تنظیم شود که تحت تاثیر نوسانات ارزی نباشد و اقتصاد مقاومتی در آن محور قرار گیرد.

وی در باره تلاش‌های دشمنان قسم‌خورده نظام جمهوری اسلامی٬ اظهار کرد: آخرین تلاش آنها کاهش قیمت نفت بود اما سعی می‌کنیم بودجه در کمیسیون تلفیق طوری تنظیم شود که خللی در مسائل جاری کشور ایجاد نشود و حتی شاهد رشد عمرانی و رونق اقتصادی باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز