خبرگزاری کار ایران

بازدید خبرنگاران و مشاور مدیرعامل تامین اجتماعی از بیمارستان پیامبر اعظم

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۶۱

جمعی از اصحاب رسانه و مقامات مسئول سازمان تامین اجتماعی از بیمارستان پیامبر اعظم(ص)(میلاد۲) بازدید کردند.

جمعی از اصحاب رسانه و مقامات مسئول سازمان تامین اجتماعی از بیمارستان پیامبر اعظم(ص)(میلاد۲) بازدید کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز مشاور مدیرعامل و مدیر کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی به همراه کادر اجرایی روابط عمومی این سازمان و خبرنگاران از بیمارستان پیامبر اعظم واقع در شرق کرمان بازدید کردند.

دکتر امین فخر مدیر درمان تامین اجتماعی استان کرمان و اسماعیل زمانی‌فر مدیر کل تامین اجتماعی استان کرمان، خبرنگاران و مسئولان سازمان تامین اجتماعی را در بازدید از همه بخش های بیمارستان که شامل شش طبقه می شد همراهی کردند.

بیمارستان پیامبر اعظم که مراحل ساخت آن از فروردین ماه ۱۳۸۴ آغاز شده بود در ۲۹ شهریور سال جاری سرویس دهی خود را به مردم استان و نیز استان های هم جوار نظیر سیستان و بلوچستان شروع کرد. در حال حاضر مساحت این بیمارستان چیزی حدود ۳۲ هزار متر مربع است و اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان هزیه ساخت آن برآورد شده است.

بیمارستان پیامبر اعظم ۳۰۰ تختخواب دارد و بنا بر گفته امین فخر این مرکز به لحاظ قابلیت درمانی بی نظیر بوده و میتواند به قطب درمانی جنوب شرق کشور تبدیل شود.

به گفته فخر هم اکنون تنها مشکل بیمارستان مراجعات بیش از حد توان بیمارستان است که با اراه اندازی سیستم ارجاع بیماران این مشکل نیز حل خواهد شد؛ بیماران با هزینه های سازمان و هماهنگی های مددکاران به سایر سیستم های درمانی ارجاع داده میشوند. البته بیمارستان هنوز افتتاح رسمی نشده و اگر خدماتی ارائه می شود به این دلیل است که ظرفیتها و کمی و کاستی خود را بررسی کند.

زمانی فر در خصوص تعداد بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی در این بیمارستان گفت: هم اکنون ۴۰۶ هزار بیمه شده اصلی که با افراد تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی به یک میلیون و دویست و پنجاه و پنج هزار نفر میرسد، ۸۰۰۰ هزار نفر مشمول تامین اجتماعی و حدود ۲۱۵۲ نفر تحت پوشش بیمه بیکاری در استان کرمان از مزایای این بیمارستان استفاده میکنند.

زمانی فر با تاکید بر اینکه مردم از سیستم خدمات دهی بیمارستان بسیار راضی بوده اند به نحوه الکترونیکی شدن خدمات تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت از این طریق حجم ارباب رجوع تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.

امین فخر با بیان اینکه قابلیت های مرکز ریفرال در جنوب شرق کشور سبب می شود که مردم استان کرمان از سفر به مرکز کشور جهت درمان بی نیاز شوند. وی با اشاره به اینکه بیماری هایی نظیر تروما، بیماری های قلبی و عروقی و نیز تصادفات جاده ای از مهمترین عوامل مراجعه به بیمارستان بوده است اضافه کرد شیوع سرطان و برخی بیماری های عفونی در استان کرمان بالا بوده که از دیگر عوامل مهم مراجعه افراد به این بیمارستان محسوب می شود.

پیش از آغاز به کار بیمارستان پیامبر اعظم مهمترین مرکز درمانی تامین اجتماعی کرمان بیمارستان کاشانی بود که این بیمارستان مدت ۳ ماه است که به طور کامل تعطیل شده است که کادر اجرایی آن به بیمارستان پیامبر اعظم که در روبه روی بیمارستان کاشانی واقع شده است انتقال یافته اند.

تقی پور در پایان اظهار داشت که قرار است بیمارستان پیامبر اعظم ذیل نام رسول اکرم به بیمارستان میلاد ۲ تبدیل شود. چرا که بیمارستان میلاد به عنوان الگوی درمانی در کشور مطرح است. قرار است طی چند ماه آینده بیمارستان پیامبر اعظم(ص) توسط شخص رئیس جمهور به صورت رسمی افتتاح شود.

گزارش تفضیلی از وضعیت بیمارستان و نیز گفتگو با تعدادی از کادر اجرایی آن را به زودی در خبرگزاری ایلنا خواهید خواند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز