خبرگزاری کار ایران

الیاس طاهری در نطق میان دستور مطرح کرد:

ضرورت تحول در ساختار اقتصادی کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۲۰۵۴

بنا به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری در آخرین رویکرد خود به اقتصاد مقاومتی روی آورده‌ایم اما باز هم بنا داریم با تشکیلات و ساز و کارهایی این مسیر را ادامه دهیم که در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند. عجیب آن که انتظار توفیق هم داریم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه باید پذیرفت که اقتصاد مقاومتی با برگزاری همایش، کنفرانس و گفتاردرمانی شکل نمی‌گیرد، گفت: ضرورت دارد ساختار اقتصادی کشور متحول شود.

به گزارش ایلنا، الیاس طاهری در جلسه علنی امروز در نطق میان دستور خود گفت: غفلت بعضی از مسئولان نسبت به اولویت های استراتژیک باعثشده طی ۳۵ سال لوکوموتیو اقتصاد ملی پیوسته خارج از ریل گذاری نظام جمهوری اسلامی و در مسیر سیاست‌های استکباری در حرکت باشد.

نماینده مردم اقلید و سرحد چهاردانگه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در صحنه بین‌المللی پیام الهام بخش انقلاب بر بال سیاست‌های داهیانه رهبری هر روز افق جدیدی از موفقیت را در مقابل ملت بزرگ ایران می‌گشاید.

وی افزود: تاثیرگذاری نظام ما در معاملات جهانی روز به روز گسترده‌تر و قدرت چانه‌زنی آن دائما رو به افزایش است اما ضلع سوم این مثلثیعنی اقتصاد ملی هرگز نتوانسته در حد افتخارات نظام در عرصه‌های سیاسی، نظامی و همچنین فرهنگی از خود قابلیت و اقتدار نشان دهد.

طاهری گفت: مشغول شدن به شاخ و برگ‌ها و معلول‌ها موجب شده تا بیماری مزمن اقتصاد ما هر روز کهنه‌تر و خطرناک‌تر شود و احاله ماموریت‌های خطیری چون اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی چون خصوصی‌سازی، هدفمندی یارانه‌ها به سیستمی که با دودکش نفتی نفس می‌کشند به دلیل ضعف و نارسایی در اجرا بی‌قواره و ناکارآمد شده است.

وی ادامه داد: بازخورد تصمیمات فوق هم اکنون پیش روی ماست، نه مردم را در اقتصاد ملی به بازی گرفتیم نه شرکت های دولتی اندکی آب رفته اند و سهم آن‌ها از بودجه عمومی گویا همه چیز است و ظاهرا تا مجلس دست به کار نشود دولت‌ها آمادگی خانه‌تکانی و چابک سازی خود را ندارند.

طاهری گفت: ما تا نفت را از بودجه عمومی دولت حذف نکنیم، سایه سنگین شرکت‌های دولتی و حجم بالای هزینه‌های جاری دولت بر آسمان اقتصاد ملی تا آینده‌ای نامشخص سنگینی خواهد کرد و هر روز اخبار دردناکی از فساد لجام گسیخته در منظر مردمی قرار می‌گیرد که هرگز سزاوار آن نبوده و نیستند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: ‌بنا به توصیه و تاکید مقام معظم رهبری در آخرین رویکرد خود به اقتصاد مقاومتی روی آورده‌ایم اما باز هم بنا داریم با تشکیلات و ساز و کارهایی این مسیر را ادامه دهیم که در گذشته امتحان خود را پس داده‌اند. عجیب آن که انتظار توفیق هم داریم.

وی گفت: باید پذیرفت که اقتصاد مقاومتی با برگزاری همایش، کنفرانس و گفتاردرمانی شکل نمی‌گیرد بلکه ضرورت دارد ساختار اقتصادی کشور متحول شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی یادآور شد: وقتی در عرصه‌های سیاسی و امنیتی که اتفاقا عرصه قدرت نمایی بیگانگان بوده و قرن‌ها قواعد بازی را آن‌ها تعیین می‌کردند، نظام ما توانسته است با سرپنجه تدبیر و عزت معادلات را به نفع کشور تغییر دهد، ‌ واضح است که تحریم و اقدامات ظالمانه بیگانگان نمی‌تواند به عنوان علت اصلی چالش‌های اقتصادی ما با این همه منابع و ظرفیت‌های انسانی به حساب آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز