خبرگزاری کار ایران

برای جهانی انگلستان تمرین می‌کنم؛

شاهین ایزدیار: ۵۰ صدم ثانیه من را از کسب ۳ نشان‌طلا محروم کرد

asdasd
کد خبر : ۲۴۱۹۷۲

این مساله باعثشده بود که اگرچه ما از لحاظ تمرینی بسیار خوب عمل کرده بودیم و چیزی کم نداشتیم، اما به لحاظ تجربه و شناخت حریفان، عقب بودیم.

شاهین ایزدیار، ملی‌پوش جوان تیم شنا جانبازان و معلولین است که در بازی های پاراآسیایی اینچئون موفق به کسب ۵ نشان نقره و یک نشان برنز شد.

به گزارش ایلنا، وی پیش از نیز در اولین دوره بازی‌های پاراآسیایی گوانگجو شرکت کرده بود و توانست از این رقابت‌ها نیز با کسب ۲ نشان‌طلا، یک‌نقره و ۳ برنز بازگردد و همچنین اولین شناگری است که توانسته به عنوان نماینده‌ایران در بازی‌های پارالمپیک حضور داشته باشد.

ایزدیار در مجموع رقابت‌های شنای اینچئون در ۹ ماده شرکت کرد که دو ماده آن تیمی و ۷ ماده آن انفرادی بود و ماحصل تلاش او در این مسابقات منجر به کسب ۶ نشان در بخش انفرادی و یک عنوان پنجمی از بخش تیمی شد.

وی در خصوص روند آمادگی برای بازی های پاراآسیایی گفت: اردوهای آمادگی تیم ملی در ۳ ماه آخر منتهی به اعزام برگزار شد، اما پیش از آن نیز به صورت انفرادی و زیر نظر مهدی ضیایی که در اینچئون از مربیان تیم ملی بودند، در مشهد تمرین می کردم. فشار تمرینات بسیار زیاد بود ودر هفته ۹ جلسه تمرین آبی و ۳ جلسه تمرین بدن سازی داشتیم.

ملی پوش تیم شنا خاطر نشان کرد: به غیر از من که مسابقات پارالمپیک لندن هم شرکت کرده بودم، حضور برون مرزی سایر اعضای تیم به مسابقات آیواز برمی گردد و من ۲ سال و سایر اعضای تیم ۳ سال از روند مسابقات برون مرزی دور بودند. این مساله باعثشده بود که اگرچه ما از لحاظ تمرینی بسیار خوب عمل کرده بودیم و چیزی کم نداشتیم، اما به لحاظ تجربه و شناخت حریفان، عقب بودیم.

وی افزود: در مقایسه با ۴ سال گذشته و دور قبل بازی های پاراآسیایی گوانگجو، کشورهای شرکت کننده بسیار کار کرده و آماده تر بودند به خصوص کشوری مثل قزاقستان که در دور قبل با ۶ شناگر و این دور با ۲۶ شناگر آمده بود که توانستند مدال های خوبی را نیز بدست آورند.

ایزدیار تصریح کرد: اصلی ترین رقیب من در اینچئون شناگری چینی به نام لین بود، لین در مسابقات پارالمپیک پکن مدال نقره و در لندن مدال برنز گرفته بود و در بازی های گوانگجو نیز حضور داشت. سابقه آشنایی من با لین به دورگذشته مسابقات پاراآسیایی برمی گردد و از آن زمان با او در ارتباط هستم و رابطه دوستانه دارم.

وی ادامه داد: فاصله‌های من با لین آنقدر کم بود که بعد از هر مسابقه می‌آمد و می‌گفت فرقی بین من و تو وجود ندارد و تو هم قهرمانی. برای روشن‌شدن فاصله زمانی من با لین، به رقابت‌های ۳ ماده و فاصله من با نفر اول اشاره می‌کنم؛ به عنوان مثال در یک مسابقه ۴ صدم ثانیه، مسابقه دوم ۳۰ صدم ثانیه و مسابقه سوم ۱۶ صدم ثانیه اختلاف داشتیم و در مجموع اگر حساب کنید ۵۰ صدم ثانیه من را از کسب ۳ نشان طلا محروم کرد.

دارنده ۵ نشان نقره بازی های پاراآسیایی گفت: همه می گفتند هر کس جای تو باشد بعد از دو یا سه بار اتفاق‌افتادن این مساله و دور شدن از مدال‌طلا با این اختلافات‌اندک، می‌برد و انگیزه‌هایش را از دست می‌دهد، اما من هر بار که برای مسابقه‌ای جدید می‌رفتم با روحیه جنگندگی شروع می‌کردم و نمی‌گذاشتم چیزی به جز فکر مدال‌طلا، ذهنم را درگیر کند، اما متاسفانه نتوانستم به نشان‌طلا دست پیدا کنم.

وی در این زمینه به خاطره‌ای اشاره کرد و افزود: بهترین خاطره‌ای که برای من از اینچئون به یادگار ماند، در مسابقات ۴۰۰ متر اتفاق افتاد که من به مدال نقره پنجم دست یافتم. در این مسابقه تا ۳۹۹ متر من اول بودم اما تا به انتهای خط رسیدم و تابلو را دیدم، متوجه شدم دوم هستم و این برای من خیلی سنگین بود. بعد از این مسابقه گریه کردم و مربی‌ام آمد و من را در آغوش گرفت و گفت: " نمی توانیم کاریش کنیم، ناراحت نباش! " همین جمله ساده آنقدر برای من تسکین دهنده بود که تبدیل به خاطره‌ای خوب از این مسابقات شد.

ایزدیار در ادامه گفت: متاسفانه به دلیل ادغام برخی از کلاس‌ها شانس مدال‌آوری بچه‌های تیم از بین رفت و با وجود تمرینات زیاد و شایستگی‌هایی که داشتند از کسب‌مدال بازماندند، البته جاهایی هم با بدشانسی روبرو شدیم، به عنوان مثال در ماده ۴ در ۱۰۰ متر مختلط تیمی با داوری اشتباه از رفتن روی سکو بازماندیم و در ۱۰۰ متر کرال‌پشت هم که من توانسته بودم رکورد بزنم و به نشان طلا دست پیدا کنم، به دلیل خطا از دست‌یابی به عنوان محروم شدم.

وی افزود: ۴ سال است در مشهد و زیر نظر مهدی ضیایی تمرین می‌کنم و همزمان در دانشگاه فردوسی نیز مشغول به تحصیل در رشته تربیت‌بدنی هستم. انگیزه‌های بالایی که برای پیشرفت در این رشته داشتم باعثشده تا دوری از خانواده و محل سکونتم را تحمل کنم و امیدوارم روزی برسد بتوانم با کسب نتیجه دلخواه نتایج زحمات خودم و حمایت‌های پدر و مادر و مربیانم را جبران کنم.

ایزدیار در پایان گفت: در حال‌حاضر مشغول به تمرین هستم و اگر شرایط فراهم باشد در مسابقات‌جهانی انگلستان در سال‌آینده شرکت می‌کنیم که از مهمترین رویدادهای رشته شنای‌معلولین در جهان به شمار می‌رود و سهمیه‌مسابقات‌پارالمپیک را در بر دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز